جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

اصلاح نظام پرداخت کارمزد الکترونیکی در نظام بانکی

محتوای جدول

نماینده شرکت‌های خدمات پرداخت الکترونیکی بانک‌ها از اصلاح نظام پرداخت کارمزد الکترونیکی در نظام بانکی خبر داد و گفت: قرار است شورای پول و اعتبار در این خصوص تصمیم‌گیری کرده و اصلاحیه جدید را به زودی ابلاغ کند.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,

 مهدی شهیدی با بیان آنکه با راه‌اندازی شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) توسط بانک مرکزی وضعیت خدمات الکترونیکی بهبود یافته، گفت: سرمایه‌گذاری بانک مرکزی در این بخش سبب شد تا کیفیت و امنیت خدمات الکترونیکی بانکی ارتقا یابد. وی از تشدید نظارت بانک مرکزی برای ارایه خدمات الکترونیکی بانک‌ها خبر داد و گفت: بانک مرکزی روزانه ارایه این خدمات را رصد می‌کند. شهیدی افزود: با راه‌اندازی شاپرک هم‌اکنون تعادل کارمزدی بانک‌های صادرکننده و پذیرنده کارت تا حدودی با مشکل مواجه شد و به همین دلیل قرار است نظام کارمزد بانک‌ها اصلاح شود. به گفته وی، تا قبل از راه‌اندازی شاپرک بانک هم در حوزه پذیرندگی و صادرکنندگی فعال بود اما با ورود شاپرک این امر با مشکل مواجه شده است.
قائم مقام شرکت آسان پرداخت پرشین در خصوص مشکلات شرکت‌های ارایه‌دهنده این خدمات گفت: کمبود نیروی کار از مهم‌ترین مشکلات در این حوزه است زیرا فعالان این حوزه پس از آموزش علاقه‌مند به خروج از کشور هستند. وی همچنین از استقبال مشتریان از پرداخت به وسیله تلفن همراه خبر داد و گفت: با وجودی که این نوع خدمت از حدود یک سال گذشته ارایه می‌شود اما استقبال از آن مناسب بوده است. شهیدی گفت: تسویه آنی کاملا منتفی شده زیرا این امر منجر به ایجاد شغل‌های کاذب و واسطه‌گری می‌شد. وی گفت: هر چند شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات بانکداری الکترونیکی در سال‌های گذشته با مشکلاتی مواجه بودند اما با حمایت بانک مرکزی این تجارت سودده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: