جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

اطلاع رساني مستمر و آموزش هدفمند ضامن سلامت انسانهاست

محتوای جدول

 

 

 

 

ركن جامعه سلامت محور،توليد اطلاعات،ارتقاي آموزش و گردش عادلانه اين اطلاعات در ميان مردم به شيوه هاي نوين و آسان است.

 

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک، دكتر فاطمه رخشاني مدير كل دفتر آموزش و ارتقاي سلامت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي، با بيان اين مطلب افزود: سالانه چندين ميليارد تومان صرف هزينه هاي درمان هموطنان مي شودكه بخش قابل توجهي  از اين هزينه ها مي تواند با آموزش و اطلاع رساني به موقع، قابل اعتماد و سهل الوصول پيشگيري شود و موجبات ارتقا سلامت جسمي و روحي افراد جامعه را بيش از پيش فراهم كند.

بر اساس اين گزارش دكتر رخشاني با تبيين نقش و اهميت آموزش و اطلاع رساني اظهار داشت : امروزه سطح آگاهي و انتظارات مردم نسبت به چند سال گذشته بسيار متفاوت است بنابراين ايجاد دسترسي آسان و سريع مردم به اطلاعات تخصصي سلامت و پزشكي از وظايف متوليان امر سلامت است كه متاسفانه قرباني سود جويي هاي اينترنتي بازاريابان و موسسات غير تخصصي شده است. اين موسسات با راه اندازي سايت هاي غير علمي صرفا  با  اهداف مالي خسارات جبران ناپذيري را با توليد اطلاعات پراكنده و يا تبليغ محصولات غيرضرور خود به جامعه بهداشتي كشور تحميل مي كنند كه موجب سر در گمي مخاطبان مي شوند.

 وي افزود :اين دفتر در پي وظيفه ذاتي خود و با هدف تامين اطلاعات عمومي و تخصصي و آموزش هاي كاربردي با ضريب اعتبار علمي بالا اقدام به راه اندازي” سامانه آموزش سلامت همگاني” كرده است.

اين سامانه با آدرسwww.iec.behdasht.gov.ir  در زمينه تامين بخشي از نياز هاي كاربران با دسترسي آسان ،مباحثي از قبيل اخبار روز ،نكته هاي مشاوره و روانشناسي،آشنايي با خواص برخي موادغذايي،سلامت در محيط كار و زندگي  ،آشنايي با بيماريهاي واگير و غير واگير از پيشگيري تا درمان سلامت در دوره هاي مختلف زندگي از نوزادي تا سالمندي و برگزاري مسابقات متنوع تنها بخشي از موضوعات سلامت محور اين سامانه را تشكيل مي دهند.

مدير كل دفتر آموزش وارتقاي سلامت خاطر نشان كرد: انتظار مي رود اين اقدامات بتواند تا حدودي خلا اطلاعاتي عموم مردم را پر كند .به زودي سامانه هاي متنوع ديگري كه زمينه ساز ارتقا سلامت هموطنان عزيزمان را فراهم كند،معرفي مي شود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: