جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

افزایش همکاری‌های بین‌المللی ارتباطات ايران

محتوای جدول

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در نخستین سفر خارجی خود برای شرکت در نشست ارتباطات و فناوری اطلاعات سران کشورهای آسیا و اقیانوسیه -اجلاس تماس– که در بانکوک برگزار شد، به منظور افزایش همکاری‌های بین‌المللی دیدارهای جداگانه‌ای با دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات (ITU)، و وزرای ارتباطات کشورهای چین، تایلند و افغانستان داشت.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,

 محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با «حمدون توره دبیرکل اتحادیه جهانی ارتباطات راه دور» در تشریح سیاست‌های جدید این وزارتخانه برای توسعه شبکه‌های زیرساخت و بهبود خدمات نوین ارتباطی، گفت: دولت تدبیر و امید مصمم است ارتباطات و فناوری اطلاعات را به عنوان پیشران توسعه در ابعاد مختلف کشور گسترش دهد. وی بر عزم جدی دولت یازدهم برگسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد و گفت: دولت تدبیر و امید مصمم است ارتباطات و فناوری اطلاعات را به عنوان پیشران توسعه در ابعاد مختلف کشور گسترش دهد؛ همچنین ایران مصمم است در موضوعات مختلف فنی و توسعه ارتباطات بیش از پیش با اتحادیه بین‌المللی ارتباطات راه دور همکاری کند. در این دیدار «حمدون توره» نیز با اشاره به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه جهانی ارتباطات راه دور بر ضرورت ادامه ارتباطات طرفین در موارد مهم تاکید کرد. دبیرکل جهانی ارتباطات راه همچنین نسبت به افزایش همکاری‌های بین ایران و اتحادیه بین‌المللی راه دور گسترش ابراز امیدواری کرد.
اجرای پروژه‌های تحقیقاتی با چین
وزیر ارتباطات در خصوص ملاقات اخیر روسای جمهور دو کشور در بیشکک گفت: همکاری بین دو کشور در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه صنایع ICT، در راستای استمرار همکاری‌های آتی مفید خواهد بود. وزیر صنعت و ارتباطات چین گفت: مواضع دولت جمهوری اسلامی ایران درخصوص حل و فصل مسایل بین‌المللی راهگشاست.
در این دیدار، دو طرف توافق کردند همکاری‌های خود را در حوزه‌های مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات در مجامع بین‌المللی گسترش دهند.
همکاری با تایلند برای تولید تجهیزات ارتباطی
محمود واعظی در دیدار دیگر خود با با همتای تایلندی خواستار تشکیل کارگروه مشترک میان دو کشور برای تولید تجهیزات مخابراتی و ارتباطی شد.
وی افزود: توانمندی‌ها و دستاوردهای خوبی در کشور تایلند در حوزه تولید تجهیرات سخت‌افزاری و تجهیزات مرتبط به مخابرات وجود دارد. واعظی با اشاره به توانایی‌های موجود در ایران برای انجام پروژه‌های نرم‌افزاری، گفت: با توجه به پیشرفت‌های حاصله دو کشور در این زمینه‌ها می‌توان با تشکیل کارگروهای مشترک برای تولید مشترک امکان استفاده از ظرفیت‌های دو کشور را فراهم کرد.
در این دیدار وزیر ارتباطات تایلند نیز ضمن تشکر از حضور فعال هیات جمهوری اسلامی ایران در نشست‌های مربوطه از همکاری‌های دوجانبه استقبال و گفت: لازم است این کارگروه‌های فرعی حتما تشکیل شود تا دو کشور تجربیات خود در خصوص سیستم‌های مخابراتی و همچنین امنیت فضای مجازی که بحث بسیار حساسی است را با هم مبادله کنند.
آمادگی برای اجرای طرح‌های ارتباطی افغانستان
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در دیدار با همتای افغانی خود گفت: ایران آماده گسترش روابط و اجرای طرح‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات افغانستان و صدور تجهیزات مخابراتی و خدمات فنی و مهندسی به این کشور است. واعطی با اشاره به سیاست‌های دولت ایران برای ارتباطات متقابل با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان، گفت: با توجه به توانمندی‌های موجود، آمادگی اجرای پروژه‌های مشترک در کشور افغانستان وجود دارد.
امیرزای سنگین وزیر ارتباطات افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به تفاهم‌نامه‌های موجود بین دو کشور گفت: درخصوص مسایل تحقیقاتی و تامین و تربیت استادان دانشکده ICT افغانستان بسیار علاقه‌مندیم همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشیم. وی در این دیدار ضمن درخواست افزایش ظرفیت ترانزیت اینترنت به مقصد افغانستان، خواستار کاهش هزینه‌های ترانزیت ارتباطی شد؛ کاهش نرخ محاسباتی مکالمات تلفنی بین دو کشور نیز از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران مطرح و طرفین توافق کردند با نگاه مثبت موارد مربوطه را به صورت مشترک بررسی و تفاهم‌نامه‌های لازم را امضا و مبادله کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: