جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

افزونه Do Not Track پیش فرض موزیلا خواهد شد

محتوای جدول

اگر شما Do Not Track را فعال کنید، شما از حریم خصوصی خود محافظت کرده اید اما همزمان سود قابل توجهی را نیز از دست مدیران تبلیغاتی خارج کرده اید.

 

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک، مرورگر موزیلا قرار است که کوکی های شخص ثالث را مسدود کند و Do Not Track را بخشی از برنامه پیش فرض خود کند.

 این موضوع گرچه خبر خوبی برای کاربران اینترنتی است اما به همان اندازه خبر منفی برای شرکت ها و کمپانی های تبلیغاتی است. برای درک بهتر ارتباط Do Not Track و و موضوع “عدم پیگیری ” با کاربران اینترنت و مدیران کمپانی های تبلیغاتی باید با مثالی کوچک ابتدا این موضوع را روشن تر کرد.

وقتی شما صحفه های اینتنرتی را باز می کنید، وقتی در فیس بوک و یا دیگر شبکه های اجتماعی صحفه مارک خاصی را لایک می زنید و دنبال می کنید، در واقع شما به مرورگر خود، یا به مدیران شبکه فیس بوک و گوگل و.. خبر داده اید که شما در عالم اینتنرنت به دنبال چه چیزی هستید. اینگونه است که پس از مدتی اطلاعات شما تحلیل می شود و کنار صحفه شما آگهی های بازرگانی می آید که شما را مشتری بهتری برای خود یافته اند در واقع این غول های اینترنتی و شبکه های بزرگ اجتماعی به نوعی بازارمندی هدفمند می کنند و دست شمای مشتری را مستقیم تر در دست بازرگانان و مدیران تبلیغاتی قرار می دهند. در واقع یکی از اصلی ترین درآمدهای این شرکت های اینترنتی نیز همین است. البته فراموش نشود که این پیگیری اطلاعات و علائق شما یکی از اصلی ترین موارد نقض حریم خصوصی است.

حال اکنون اگر شما Do Not Track را فعال کنید، شما از حریم خصوصی خود محافظت کرده اید اما همزمان سود قابل توجهی را نیز از دست مدیران تبلیغاتی خارج کرده اید.

بسیاری از مرورگرها تاکنون دارای چنین قابلیتی بوده اند و شما می توانستید با انتخاب گزینه Do Not Track خود را از شر این تبلیغات و رهگیری ها در امان نگه دارید اما اینک موزیلا تصمیم گرفته که به طور کلی چنین موضوعی را در پیش فرض برنامه خود مسدود کند. یعنی دیگر نیازی نیست که شما بروید که چنین گزینه ای را فعال کنید بلکه موزیلا از پیش خود چنین کاری را برای شما انجام داده است.

بر اساس این گزارش موزیلا همچنین تصمیم دارد تا برخی از کوکی های خود را محدودتر کند. برنامه ای که هم اکنون در حال طی کردن مراحل مقدماتی و آزمایشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: