جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

انحصار طولانی در نسل سوم تلفن همراه موجب رخوت می‌شود

محتوای جدول

به گفته یک کارشناس شبکه‌های رادیویی، چالش‌های پیش‌ روی خدمات نسل سوم در کشور باید هرچه زودتر برداشته شود تا از منظر جهانی افت جایگاه در حوزه ارتباطات نداشته باشیم.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, مصطفی پورملک با اشاره به اینکه هر چه زودتر باید چالش‌های پیش‌روی خدمات نسل سوم در کشور برطرف شود گفت: وقفه در ارایه خدمات نسل سوم شاید از دیدگاه داخلی عواقبی نداشته باشد اما از بعد جهانی و کلان ما را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.
وی افزود: خدمات ارتباطی در دنیا وارد مراحل جدیدی همچون نسل چهارم و بعضا تحقیقاتی پیرامون نسل پنجم شده است و محققان پیش‌بینی می‌کنند که شاید نسل پنج آخرین نسل‌های خدماتی در دنیا حداقل برای مدت زمانی طولانی باشد. این کارشناس شبکه‌های رادیویی درباره چرایی خاتمه نسل‌ها به نسل پنجم گفت: دلیل این موضوع این است که کاربران به خدماتی بیش از وضعیت فعلی تا چند سال آینده نیاز نخواهند داشت و تمامی نیازها قابلیت تحقق از خدمات این رده را خواهد داشت و البته در این شرایط خدمات داده‌ای (Data) مبتنی بر پهنای باند از دیگر کاربردهای ارتباطات بیشتر خواهد شد.
پورملک افزود: در نسل‌های بالاتر ارتباطی، چارچوب‌های اتصال تمامی ‌دستگاه‌های الکترونیکی و تجهیزات هوشمند با یکدیگر دیده می‌شود و در این شرایط دیگر نیازی نیست وقتی کاربران از طریق یک موبایل هوشمند به کنترل دستگاه‌های خانه خود هم می‌پردازند، دنبال نسل جدیدتری باشیم.
او درباره شرایط نسل سوم در کشور گفت: متاسفانه نسل سوم در کشور ما مورد بی‌مهری قرار گرفته و بر سر برخی سیاسی‌کاری‌ها و موضوعات فرهنگی کلیات رسالت آن زیر سوال رفته است.
وی انحصار را برای شروع خدمات اپراتوری تازه پا، موثر و لازم دانست و گفت: قطعا انحصار می‌تواند موجب پیشرفت زودهنگام و در بازه زمانی کوتاه‌مدتی برای یک اپراتور شود اما در حال حاضر مدت زمان انحصار این خدمات در کشور طولانی شده و وقتش رسیده که دست دیگر اپراتورها برای ورود به این حوزه باز گذاشته شود تا رقابت به شکلی جدی برای ارایه خدمات این نسل شکل گیرد. وی افزود: انحصار مزیتی دیگری که دارد موجب هم‌ترازی اپراتورها و ارایه دهندگان خدمات در کشور می‌شود اما اگر مدت آن از حد استاندارد بیشتر شود، رخوت را به دنبال خواهد داشت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: