بالمر بازنشسته می‌شود

محتوای جدول

استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت چند روز پیش اعلام کرد که می‌خواهد بعد از 13 سال فعالیت در این شرکت، خود را بازنشسته کند. این خبر تاکنون بازتاب‌های گوناگونی از سوی سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف داشته است.

http://itmen.ir/Files/124/Image/General/1392/6/3/77d835828b0e47208f38c4fb6999457e.jpg

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, این در حالی است که غول نرم‌افزار در 13 سال مدیریت استیو بالمر، رشد اقتصادی و دوران موفقیت‌آمیزی داشته است. هرچند که در سال‌های اخیر انتقادهایی هم به نحوه فعالیت این شرکت مطرح بوده است.
سرمایه‌گذاران این شرکت اخیرا از آن انتقاد کرده‌اند که مایکروسافت از رقبایی مثل اپل و گوگل در بازار ابزارهای همراه همچون گوشی تلفن و تبلت عقب افتاده است. در حالی که سیستم‌عامل ویندوز در اکثریت قابل‌ توجه کامپیوترهای شخصی به کار گرفته شده، مایکروسافت در بازار رو به رشد تبلت و تلفن‌های هوشمند تاثیر اندکی
داشته است.
در همین راستا نیز تقریبا یک ماه پیش استیو بالمر از بازسازی مایکروسافت برای رفع انتقادها به عملکرد آن خبر داد و تغییر و تحولات بسیاری در نحوه مدیریت این شرکت به وجود آورد. به طور کلی باید گفت که در دوره مدیریت بالمر، درآمد مایکروسافت سه برابر و سود آن دو برابر شد. با این حال، با اعلام خبر کناره‌گیری استیو بالمر، ارزش سهام مایکروسافت ۹ درصد افزایش پیدا کرده است.
نامه احساسی بالمر به کارمندان
بالمر با نوشتن یک نامه احساسی درباره بازنشستگی‏ خودخواسته‌‏اش، خطاب به کارکنان مایکروسافت گفت که تصمیم به استعفا برایش بسیار دشوار و توام با احساسات بوده است. وی در این نامه به تشریح دستاوردهای خود در مایکروسافت پرداخته و نوشته است: به آنچه در این شرکت بدان دست یافته‏‌ایم افتخار می‌‏کنم. از وقتی من به مایکروسافت پیوستم، توانستیم این شرکت را از یک شرکت 5/7 میلیون دلاری به یک شرکت ۷۸ میلیارد دلاری تبدیل کنیم. ما همچنین توانستیم کارکنان این شرکت را در این مدت از ۳۰ نفر به بیش از ۱۰۰ هزار نفر برسانیم. یش از یک میلیارد کاربر در سراسر دنیا داریم و سود خوب به سهامداران می‌دهیم. ما بیش از سایر شرکت‌ها سود به سهامداران خود می‌دهیم.وی در ادامه نوشته: به یک مدیرعامل نیاز داریم که در درازمدت سر کار باشد تا بتواند مدیریت جدید را پیش ببرد.

کمیته ویژه برای یافتن جانشین
مایکروسافت برای یافتن جایگزینی برای استیو بالمر یک کمیته ویژه تشکیل داده است که بیل گیتس، بنیان‌گذار این شرکت هم عضو این کمیته است. استیو بالمر که حالا ۵۷ سال دارد، ۳۳ سال پیش زمانی به استخدام مایکروسافت درآمد که این شرکت فقط ۲۹ حقوق‌بگیر داشت. او و بیل گیتس در دوره تحصیل دانشگاه هاروارد با یکدیگر آشنا شده بودند. حال باید دید که این مدیران با انتخاب جایگزین بالمر، چه آینده‌ای را برای این غول نرم‌افزاری رقم خواهند زد.

ویندوز ویستا؛ تاسف‌برانگیزترین موضوع در زمان مدیریت بالمر
استیو بالمر بعد از انتشار خبر استعفایش، زمان را مناسب دانسته تا در مورد تجربه 13 ساله‌اش به عنوان مدیرعامل مایکروسافت سخن بگوید. او در مصاحبه خود با خبرنگار ZDNet گفت که بزرگ‌ترین دستاوردش طی 33 سال فعالیت او در مایکروسافت ایفای نقش با اهمیت حتی در زمان تولد کامپیوترهای شخصی بوده است.
بالمر از ابتدای راه مایکروسافت این شرکت را همراهی کرده و از همان زمان شکل‌گیری کامپیوترهای شخصی (PC) نقش کلیدی را در این شرکت ایفا کرده است. اما بالمر تاسف‌برانگیزترین محصول در کل زمان مدیریتش در مایکروسافت را ویندوز ویستا می‌داند که به خاطر آن خود را نیز سرزنش می‌کند.
بالمر گفت آنها در میانه راه توسعه و تولید ویندوز ویستا مجبور به حذف قابلیت‌های جذابی شدند که وعده آنها را در کنفرانس BUILD 2003 داده بودند. او پیش از این نیز به روند طولانی مدت توسعه ویندوز ویستا اشاره کرده بود و گفته بود: ما سعی کردیم تا یک کار بسیار بزرگ را انجام دهیم، اما در این راه هزاران ساعت از نیروی کار و خلاقیت را از دست دادیم.

بالمر چه خواهد کرد؟
هنوز مشخص نیست که بالمر پس از ترک مایکروسافت چه کار خواهد کرد. خودش در این‌باره گفته است: راستش را بخواهید نمی‌دانم! زیرا زمان برای فکر کردن به چنین موضوعی را نداشته‌ام.
وی همچنین گفته است: تمام زندگی من صرف خانوده‌ام و مایکروسافت شده است. من از این بابت لذت می‌برم که فصل تازه‌ای قرار است شروع شود، فصل دوم! من جنبه دیگر زندگی را تجربه خواهم کرد، در مورد خودم بیشتر یاد خواهم گرفت. اما من هدف مشخصی برای پس از ترک مایکروسافت در ذهن ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: