جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بودجه سال آینده نصر تهران رای گرفت

محتوای جدول

مجمع عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران دیروز با حضور نزدیک به یکصد نفر از اعضا، عصر دیروز در سالن همایش های برج میلاد برپا شد و طی آن، اعضای صنف صورت های مالی و برنامه سال آینده سازمان نصر تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, آزاده داننده، رییس سازمان نظام صنفی استان تهران دیروز در ابتدای مجمع عمومی عادی سالانه سازمان که دیروز با حضور محمدحسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی و جمعی از فعالان صنف در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: با توجه به تغییرات ساختاری و مدیریتی در شورای عالی فضای مجازی، امیدواریم راهبردهای توسعه IT هرچه سریع‌تر شکل بگیرد و نگرش‌ها به فناوری اطلاعات از نفی به اثبات تغییر
 کند.
داننده افزود: اگر مطالبه صنف فناوری اطلاعات از شورا تغییر در نگرش‌ها باشد، سایر ساختارهای حاکمیتی به تبع آن تغییر خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نگاه‌ها به فناوری اطلاعات به جای “اثباتی”، “سلبی” بوده است، گفت: نگاه سلبی به فناوری اطلاعات، محدودیت‌های زیادی برای کارشناسان IT ایجاد کرده؛ تا جایی که گاهی خجالت می‌کشیم بگوییم کارشناس فناوری اطلاعات
 هستیم.
رییس نصر تهران با بیان اینکه فعالیت سازمان طی یک سال گذشته تحت تاثیر شرایط سخت کسب‌وکار اعضا بوده است، گفت: با توجه به شرایط سخت در تغییر مقررات سعی کردیم بیشتر به موضوعات ظرفیت‌سازی بپردازیم و در این رابطه سمینار و همایش‌های زیادی
 داشته باشیم.
داننده همچنین در مورد شاخص‌ عملکرد سازمان طی یک سال گذشته گفت: نکته حایز اهمیت در عملکرد سازمان این است که تعداد اعضا در یک سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است که این موضوع، ثبات نسبی برای سازمان به ارمغان می‌آورد.
در ادامه این مراسم دبیر شورای عالی فضای مجازی، ضمن تشریح دلایل تشکیل و رویکردهای جدید این شورا و مرکز ملی فضای مجازی، از فعالان بخش خصوصی فناوری اطلاعات خواست تا مسایل و مشکلات خود را مطرح و راه‌حل ارایه دهند تا با توجه به  همکاری و هماهنگی خوبی که با نهادهای مرتبط با ICT به وجود آمده است، مشکلات هرچه سریع‌تر مرتفع شود.
در این رابطه داننده نیز اعلام کرد که کارگروهی در نصر تهران تشکیل شده است که اعضا می‌توانند نظرات خود را به این کارگروه ارایه دهند تا پس از جمع‌بندی، نظرات اعضا به شورای عالی فضای مجازی گزارش شود.

    برنامه مجمع
در ادامه، مجمع عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران با حضور رییس نصر تهران، دو ناظر  و یک منشی به طور رسمی آغاز به کار کرد.
 دبیر نصر تهران در ابتدا گزارشی از عملکرد سازمان طی یک سال گذشته ارایه کرد.
یوسفیان گفت: تعداد اعضای جدید سازمان نصر تهران در یک سال گذشته 58 درصد رشد داشته و درآمد ناشی از حق عضویت نیز 38 درصد نسبت به سال قبل افزایش
 یافته است.
وی افزود: توسعه شبکه تخصصی سازمان و توسعه روابط عمومی را نیز در دستور کار داشته‌‌ایم به گونه‌ای که کمیسیون تجارت الکترونیکی ایجاد شد و توانستیم اطلاع‌رسانی گسترده‌ای داشته باشیم.
یوسفیان با بیان اینکه برخی اعضا می‌پرسند سازمان برای ما چه کاری انجام داده است، گفت: اعضا می‌توانند با مطالعه گزارش عملکرد نصر تهران در جریان توسعه خدمات سازمان به اعضا قرار گیرند.
وی افزود: به طور مثال سازمان اکنون در شورای حل اختلاف مالیاتی عضو است و تعامل بسیار خوبی با وزارت ICT، رگولاتوری و شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور پیگیری مشکلات کسب‌وکار حوزه
 اینترنت دارد.
دبیر نصر تهران ارایه خدمات بیمه درمان گروهی و معرفی‌نامه برای استفاده از تسهیلات خدماتی و رفاهی را از دیگر خدمات سازمان به اعضا
عنوان کرد.
 پس از ارایه گزارش عملکرد سازمان، آزاد معروفی خزانه‌دار نیز گزارش عملکرد مالی منتهی به 31 شهریور ماه سال 92 را ارایه داد که صورت های مالی سازمان پس از گزارش حسابرس  و بازرس قانونی، مورد تصویب
 قرار گرفت.

   تعیین روزنامه رسمی و بازرس
تعیین روزنامه کثیر الانتشار نیز یکی  از بندهای دستور جلسه بود. با توجه به اینکه سال گذشته نخستین بار به جای فناوران اطلاعات، روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی نصر تهران انتخاب شده بود، بحث داغی در گرفت و در نهایت، روزنامه فناوران با رای قاطع اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، دوباره به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شد.
سپس، انتخابات برای تعیین بازرس سازمان نیز برگزار شد که طی آن، پرویز شهپر مجددا به عنوان بازرس اصلی و محسنی نیا  به عنوان بازرس علی البدل
 برگزیده شدند.
بودجه پیشنهادی سازمان نیز در این مجمع به رای اعضا گذاشته شد و مورد تصویب قرار گرفت.

 درحاشیه
   پرحاشیه ترین بخش مجمع عمومی نظام صنفی رایانه ای استان تهران، بخش مربوط به انتخاب روزنامه رسمی بود. دفاع موافقان انتخاب فناوران اطلاعات در مقابل مخالفان، به گفته داننده، به بحث های احساسی هم کشیده شد.
   از اعضای هیات مدیره نصر تهران حداقل 6 نفر در مجمع عمومی سازمان غیبت داشتند.
   در این مجمع بعد از سالها مواردی از جمله بدهی شرکت ها به نشریه تکفا تعیین تکلیف شد.
   با پیش بینی استقبال اعضای نظام صنفی رایانه ای تهران، محل برگزاری مجمع از سالن انصار به سالن همایش های برج میلاد منتقل شده بود که اگرچه نسبت به سال ماقبل تعداد حاضران در حدود 20 درصد افزایش یافته بود، اما همچنان میزان مشارکت اعضا پایین ارزیابی می شود.
    تعداد خبرنگاران حاضر در جلسه چشمگیر بود که البته تعدادی از آنها به همراه محمدحسن انتظاری از جلسه خارج شدند. البته انتظاری با پاسخ ندادن به سوالات خبرنگاران، آنان را دلخور کرد و در نخستین مواجهه، تصویر خوبی از خود ارایه نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: