تلویزیون‌های خمیده OLED LG

محتوای جدول

فناوری صفحه نمایش‌های LG یکی از دستاوردهای خلاقانه LG Display محسوب می‌شود که از زمان عرضه توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. نخستین تلویزیون خمیده‌ای که از فناوری OLED بهره می‌گرفت، در کره جنوبی عرضه شده و چند ماه بعد در اروپا و ایالات متحده نیز در دسترس کاربران قرار گرفت. انتظار می‌رود این محصول به زودی در دیگر نقاط جهان نیز ارایه شود.

LG Displayبه گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, برای تولید این تلویزیون‌ها از فناوری WRGB OLED بهره برده که شامل برد اصلی Oxide TFT و معماری WRGB است و از نظر فنی راهکاری بهینه برای پنل‌های OLED بزرگ به شمار می‌رود.
پنل‌های خمیده OLED LG، با کاستن از میزان ضخامت تلویزیون سبب افزایش زیبایی آن می‌شوند. این تلویزیون‌ها با ضخامت چهار میلی‌متری تنها حاشیه‌ای 11 میلی‌متری در هر طرف پنل دارند. وزن تلویزیون‌های خمیده OLED LG نیز نسبت به تمامی ‌همتایان خود کمتر است. در همین حال، پنل‌های OLED خمیده LG تصاویری با کیفیت عرضه کرده و رنگ‌هایی طبیعی و زنده را با استفاده از 8/3 میلیون ساب پیکسل (دو میلیون بیشتر از ساب پیکسل‌های پنل‌های رقبا در کنار ساب پیکسل‌های سفید رنگ)، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. زمان پاسخدهی پنل هم کمتر از یکهزارم میلی ثانیه است و بنابراین پنل پنج هزار بار نسبت به LCD‌ها سریع‌تر عمل می‌کند.
علاوه بر این، تلویزیون‌های OLED خمیده LG با وجود توانایی بالا در تولید رنگ‌های طیف مشکی، قادر است به خوبی رنگ‌های مشکی تیره و عمیق را به نمایش در آورد و درخشندگی بهینه‌ای ارایه کند. درواقع، توانایی پنل در نمایش رنگ‌های طیف مشکی کیفیت تصویری بی‌رقیب را با ارایه تصاویری شفاف و واضح برای تلویزیون به ارمغان می‌آورد و حتی مشاهده یک تار مو را به سادگی امکان‌پذیر می‌سازد.
علاوه بر تجربه تصویری با کیفیت و زنده، انحنای پنل‌های جدید، تماشای تلویزیون را برای بینندگان آسان‌تر می‌کند. ساختار منحنی پنل از خط دید معمول چشم انسان موسوم به خط افق تقلید می‌کند و همین امر موجب سازگاری بیشتر آن با چشم می‌شود. این موضوع سبب می‌شود که چشم کاربر در تماشای طولانی مدت تلویزیون خسته نشود.
جدا از این، به دلیل میدان دید روشن‌تر و عریض‌تر صفحه‌های خمیده، کاربران می‌توانند از تجربه بهتر سیستم‌های تئاتر خانگی لذت ببرند. انحنای IMAX- مانند صفحه نمایش، انحراف بصری و از دست رفتن جزییات را به حداقل رسانده و اجازه تجربه تصویری با روشنایی و وضوح بیشتر را برای کاربران مهیا می‌کند. پنل‌های OLED خمیده LG از فناوری FPR 3D شرکت که فعالیت‌های ماهیچه‌های چشم و بدن را در هنگام تماشای تلویزیون به حداقل ممکن کاهش می‌دهد، برخوردارند. به کارگیری این فناوری روی تلویزیون‌های OLED، عمقی بهتر و جلوه‌های سه‌بعدی واضح‌تر را ممکن می‌سازد.
براساس بررسی‌های انجام شده توسط موسسه پژوهشی DisplaySearch، پیش‌بینی می‌شود بازار تلویزیون‌های OLED تا سال ۲۰۱۵ به ارزشی معادل سه میلیارد دلار آمریکا افزایش پیدا کند. با شکوفا شدن این بازار، LG Display خود را به منظور پیشگامی ‌این مسیر با استانداردهای بی‌نظیر و فناوری‌های نوین تلویزیون‌های خمیده OLED، آماده کرده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: