جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تلویزیون دیجیتال ایران در راه است

محتوای جدول

دریافت برنامه‌های صداوسیما از طریق آنالوگ فقط تا پایان سال جاری امکان‌پذیر است.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,  گودرزی مدیرکل فرستنده‌های تلویزیونی و اف‌ام سازمان صداوسیما گفت: این خاموشی فرستنده‌های آنالوگ به تدریج در سراسر کشور تا پایان سال جاری انجام می‌شود.
وی افزود: این خاموشی‌ها فقط در مناطقی انجام می‌شود که سیستم‌های دیجیتال نصب شده است.
با این حال، در شرایطی که خبرهای ارسالی از سوی صداوسیمای مراکز استانی، هر روز از راه‌اندازی سیستم دیجیتال حتی در کوچک‌ترین مناطق کشور خبر می‌دهد، به نظر می‌رسد تا پایان سال تعداد مناطقی که همچنان به فرستنده آنالوگ مجهز باشند بسیار اندک خواهد بود.
در حال حاضر برنامه‌های شبکه‌های سراسری یک، دو، سه و غیره هم‌زمان به صورت آنالوگ و دیجیتال ارسال می‌شود. همچنین با احتساب شبکه آزمایشی «نسیم» 21 شبکه تلویزیونی دیجیتال در حال پخش برنامه هستند که به زودی تعداد این شبکه‌ها بیشتر هم خواهد شد.
هشتم آبان ماه سال 88 هم‌زمان با سالروز تولد امام رضا(ع) پخش نخستین فرستنده‌ دیجیتال صداوسیما آغاز شد. این در حالی است  که در سال 91 اعلام شده بود که روند دیجیتالی شدن و خاموشی سیستم آنالوگ سه سال زمان می‌برد. اگرچه مزایای سیستم دیجیتال بیشتر از سیستم آنالوگ است و در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان از این سیستم استفاده می‌کنند، اما مسلما خاموشی مطلق فرستنده‌های آنالوگ در ایران نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری دارد که تاکنون به صرف معرفی دستگاه‌های ست‌آپ باکس در زیرنویس برنامه‌های تلویزیونی و همچنین اعلام فرکانس شبکه‌های دیجیتال جدید در شبکه‌های سراسری بسنده شده است.
اما مدیرکل فرستنده‌های تلویزیونی و اف‌ام سازمان صداوسیما معتقد است که با خاموشی سیستم آنالوگ و به نوعی خارج شدن از سیستم سنتی (Broadcast) و استفاده از روش‌های جدید IPTV و IPMEDIA در بسیاری روستاها یا مناطق صعب‌العبور که پوشش دیجیتالی و حتی آنالوگ سخت و هزینه‌بر است، مخاطبان می‌توانند به محتوای شبکه‌های صداوسیمای دسترسی یابند؛ اگرچه مشخص نیست دسترسی به روش‌های IPTV و IPMEDIA و آموزش نحوه استفاده از آنها تا چه اندازه در چنین مناطقی امکان‌پذیر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: