جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

توسعه وایمکس در تهران به دلیل همکاری نکردن شهرداری متوقف شده است

محتوای جدول

به گفته مديرعامل شركت ارتباطات مبين‌نت به دلیل ارایه نشدن مجوز نصب سایت جدید از سال گذشته توسط شرکت ارتباط مشترک شهر اکنون ظرفیت شبکه مبین‌نت در برخی از نقاط تهران نزدیک به اشباع شدن است.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, ناصر حسين اصفهاني اواخر هفته گذشته در نشستي خبري كه در محل اين شركت برگزار شد، گفت: با وجود اینکه درخواست نصب 60 سایت جدید وایمکس را از سال گذشته به شرکت ارتباط مشترک شهر ارایه داده‌ایم هنوز موفق به دریافت مجوز نشده‌ایم.
مديرعامل شركت مبين‌نت در مورد مشكلات مشتركان وايمكس مبين‌نت در تهران گفت: براي تهران سه فاز توسعه تعريف كرديم كه بخش عمده اين توسعه محقق شده، اما با وجود داشتن تجهيزات به دليل همكاري ضعيف شهرداري تهران و شركت ارتباط مشترك شهر ۱۵ تا ۲۰ درصد توسعه تهران انجام نشده است. اصفهاني افزود: از آبان ماه سال گذشته توسعه شبكه تهران متوقف شده و در پوشش وايمكس مبين‌نت در مناطق غرب و جنوب غرب ضعيف و در مناطق شمال و بخشي از شمال شرق نيز شبكه دچار ازدحام مشترکان شده است. وي همچنین گفت: براي پوشش مناسب در تهران ۶۰ سايت جديد بايد در اين شهر اضافه شود، اما شركت ارتباط مشترك شهر مجوز
نمي دهد.
مديرعامل مبين‌نت با بيان اينكه سياست اين شركت استفاده از سايت‌هاي مشترك و تمركز سايت‌ها در فضاهاي عمومي است، افزود: بيش از ۶۰ درصد سايت‌هاي مبين‌نت در تهران با همراه اول مشترك است و ما در این زمینه پیشتازیم. وی افزود: شبكه مبين‌نت از مرداد ماه سال ۱۳۸۹ به بهره‌برداري رسيده است و هم‌اكنون ۵۲۰ هزار مشترك در سراسر كشور دارد.
وي گفت: مبين‌نت در ۳۰ استان و ۱۲۲ شهر خدمات وايمكس ارايه مي‌كند و در چند ماه اخير نيز شبكه خود را در استان‌هاي جنوبي مانند فارس و خوزستان توسعه داده است.

حركت به سمت نسل چهارم انتقال اطلاعات
اصفهاني حركت به سمت فناوري LTE و نسل چهارم انتقال اطلاعات را برنامه آينده مبين‌نت اعلام كرد. وي با تاكيد بر اينكه مبين‌نت ارايه دهنده باند وسيع اينترنت است، افزود: وايمكس فقط ابزار است و مبين‌نت به فكر تغيير ابزار خود متناسب با شرايط و بازار رقابتي روز است. مديرعامل مبين‌نت گفت: پيش‌بيني مي‌شود كه وايمكس در آينده براي مشتركان جذابيت نداشته باشد، همين امر باعث مي‌شود كه مبين‌نت به فكر آينده و استفاده از تكنولوژي جديد نسل چهارم باشد. وي افزود: از سال گذشته با سازمان تنظيم مقررات در حال مذاكره در مورد استفاده از تكنولوژي LTE هستيم، توافق‌هاي ضمني انجام گرفته ولي به جمع‌بندي نرسيده‌ايم.

صدور مجوز وايمكس سيار با پايان دوره انحصار اپراتور سوم
اصفهاني با اشاره به اين كه تجهيزات وايمكس قابليت استفاده در حین حرکت را دارد، افزود: براي ارايه سرويس وايمكس سيار بايد از سازمان تنظيم مقررات مجوز بگيريم. وی گفت: امیدواریم با پايان دوره انحصار اپراتور سوم مجوز موبيلیتي براي مبين‌نت صادر شود.
حق ليسانس مبين‌نت بالا بود
مديرعامل مبين‌نت گفت: اين شركت ۱۰۶ ميليارد تومان حق ليسانس پرداخت كرده كه رقم بالايي است و دليل آن نيز بالا بودن قيمت پايه‌اي است كه سازمان تنظيم مقررات در آن زمان تعيين كرده است، این در حالي است بهتر بود به جاي تعيين رقم بالا براي حق ليسانس، اين رقم مي‌توانست صرف توسعه شبكه شود. وی افزود: با توجه به اینکه ما در آینده خواهان ارتقای تکنولوژی هستیم امیدواریم رگولاتوری با توجه به این موضوع برای ارایه مجوز جدید مطالبه حق لایسنس جدیدی از مبین‌نت نداشته باشد.

تعرفه‌هاي وايمكس بازنگري شود
اصفهاني با اشاره به اينكه تعرفه‌هاي وايمكس چهار سال است كه تغييري نكرده، گفت: تعرفه‌هاي وايمكس چهار سال است كه بدون بازنگري تمديد مي‌شود، درخواست داشتيم با توجه به تورم اين مصوبه بازنگري شود. وي با تاكيد بر اينكه اين تعرفه‌ها خيلي قديمي شده و تغييرات اقتصادي كشور در آن لحاظ نشده است، گفت: تعرفه‌هاي نامناسب به نفع مصرف كننده نيز نيست، چراكه سرويس دهند دچار مشكل مي‌شود و به كيفيت خدمات صدمه مي‌خورد. وی با بیان اینکه نباید معیار تعرفه‌گذاری برای اپراتورهای وایمکس همانند PAPها یکسان باشد، گفت: سرمایه‌گذاری در شبکه وایمکس بر خلاف ADSL دارای هزینه‌های زیادی است به همین منظور اگر اپراتور وایمکس نتواند به اندازه‌ای که سرمایه‌گذاری کرده است درآمد جذب کند قطعا نمی‌تواند به راحتی ادامه حیات دهد.

عرضه مودم جديد مبين‌نت هم‌زمان با نمايشگاه تلكام
وي با اشاره به برگزاري نمايشگاه بين‌المللي تلكام ۲۰۱۳ از چهارم مهرماه در تهران، افزود: مبين‌نت مانند دوره‌هاي گذشته در اين نمايشگاه حضور خواهد شد. مديرعامل شركت ارتباطات مبين‌نت از عرضه مودم جديد اين شركت در نمايشگاه تلكام ۲۰۱۳ خبر داد و گفت: اين مودم جيبي در نوع خود منحصر بفرد است و در ايران عرضه نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: