جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تولید مواد اولیه از زباله‌های الکترونیکی

محتوای جدول

در حالی که پسماندها و زباله‌های الکترونیکی حاوی خطرناک‌ترین سموم هستند پژوهشگران کشور با استفاده از روش‌های مکانیکی و شیمیایی روشی را عرضه کردند که با بازیافت آن این پسماندها را مجددا به چرخه تولید بردهای الکترونیکی وارد می‌کنند.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, فرامرز بوداغی- مجری طرح با اشاره به مواد مصرف شده در بردهای الکتریکی گفت: بردهای الکتریکی حاوی موادی چون مس، برنج، سرب، آلومینیوم، نقره و برخی از فلزات گران بها است.

وی در عین حال یادآور شد: بردهایی که در تجهیزات الکترونیکی به کار برده می‌شوند حاوی خطرتاک‌ترین سموم هستند از این رو نیاز به روش‌هایی است تا این قطعات کمترین آسیب را به محیط زیست و انسان وارد کنند.

بوداغی از ارائه روشی در این زمینه خبر داد و اظهار داشت: در این راستا با استفاده از روش‌های مکانیکی و شیمیایی کلیه قطعات بردهای الکتریکی تبدیل به مواد اولیه و وارد چرخه تولید بردهای الکتریکی می‌شود.

مجری طرح با اشاره به جزئیات این طرح خاطر نشان کرد: فلزات استفاده شده در بردهای الکترونیکی با استفاده از روش‌های مکانیکی استحصال و به مواد اولیه تبدیل خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه پسماندهای بازیافت شده مجددا به چرخه تولید وارد می‌شوند، یادآور شد: اجرای این طرح موجب کاهش آلودگی‌های ناشی از پسماندهای محصولات برقی و الکترونیکی داخلی و وارداتی و تامین مواد اولیه صنایع خواهد شد.

بوداغی با تاکید بر اینکه بازیافت این پسماندها بر اساس استانداردهای زیست محیطی و بین المللی و سازگار با شرایط کشور است، اضافه کرد: روش ارائه شده برای این منظور توانایی بازیافت هر گونه ضایعات برقی و الکترونیکی و قابلیت ارائه بیش از 30 نوع محصول را دارد.

این محقق با اشاره به مزایای این طرح گفت: از جمله مزایای این روش می‌توان به جلوگیری از آلودگی محیط زیست، ایجاد ارزش افزوده، اشتغال زایی بسیار بالا و کاهش مصرف منابع طبیعی کشور اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: