جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

حملات بی پایان به موسسات مالی در جهان

محتوای جدول

براساس جدیدترین آمار منتشر شده، در سه ماه گذشته حملات “از کار اندازی سرویس” (Denial of Services) علیه موسسات مالی در جهان، نسبت به مدت مشابه در سال قبل، سه برابر شده است.

 

 به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک، گزارش منتشر شده از سوی شرکت امنیتی Prolexic نشان می دهد که علاوه بر افزایش تعداد حملات، شدت این حملات نیز بیشتر شده است. منظور از شدت حملات، پهنای باند مورد استفاده و تعداد بسته (Packet) ارسالی در هر ثانیه است.
متوسط پهنای باند مورد استفاده در حملات از Gbps 5.2 در ابتدای سال میلادی گذشته به Gbps ۶٫۱ در سه ماه مشابه در امسال رسیده است. در مقابل، متوسط زمان حملات کاهش یافته و از ۳۴ ساعت به ۲۸٫۵ ساعت رسیده است.

کاهش مدت زمان حملات و افزایش میزان بسته های ارسالی در هر ثانیه، نشان دهنده تغییر روش حمله کنندگان براساس امکانات و شرایط جدیدی است که برای آنها فراهم می شود. آمار منتشر شده در گزارش شرکت Prolexic نشان می دهد که بیش از ۷۰ درصد از حملات از کشور چین سرچشمه می گیرد. دلیل این میزان حملات از منطقه آسیا مرتبط با دو عامل مهم است. عامل اول، افزایش ارتباطات سریع اینترنتی در این منطقه طی چند سال گذشته و عامل دوم، وجود نسخه های بیشمار غیر مجاز و آسیب پذیر از سیستم عامل Windows است.

بیشترین آمار نسخه های قدیمی و به روز نشده از سیستم عامل Windows مربوط به کشور چین است. این سیستم های آسیب پذیر آسان ترین قربانی برای نفوذگران و و یروس نویسان هستند، با آلوده ساختن این سیستم ها و در اختیار گرفتن کنترل این دستگاه ها، حمله کنندگان و نفوذگران قادر به راه اندازی شبکه های مخربی هستند که برای حملات “از کاراندازی سرویس” (DoS) مورد استفاده قرار می دهند.

شرکت Prolexic با داشتن چندین مرکز داده بزرگ قادر است ترافیک سنگین حملات “از کاراندازی سرویس” علیه شبکه های مشتریان خود را به این مراکز داده هدایت کرده و در آنجا ترافیک را پالایش و پاکسازی کند. طبق آمار این شرکت، در سه ماهه اول سال میلادی جاری، بیش از ۹٫۵ پتابایت (Petabytes) اطلاعات از مراکز داده این شرکت عبور کرده است. این حجم از اطلاعات معادل ترافیک عبوری در کل سال میلادی گذشته بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: