جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دانش‌آموزان پایتخت امسال تبلت به دست می‌شوند

محتوای جدول

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید به صورت آزمایشی تبلت به مدارس شهر تهران وارد می‌شود گفت: طرحی را آماده کرده‌ایم که بر اساس آن دانش‌آموزان از تبلت بدون سیم‌کارت در مدارس استفاده خواهند کرد.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, جشن هوشمندسازی کامل مدارس منطقه 16 استان تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و تعدادی از مسوولان وزارت آموزش و پرورش در مجتمع تربیتی دکتر شریعتی این منطقه برگزار شد. ‌ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران دراین مراسم با بیان اینکه تمامی ‌مدارس شهر تهران در مسیر هوشمندسازی قرار گرفته‌اند گفت: امیدوارم سال آینده این پوشش به صورت صددر صدی درآید.

طراحی پورتال جامع همراهان در آموزش و پرورش شهر تهران
یزدی‌خواه درباره طراحی سایت همراه گفت: این سایت یک پورتال جامع است که وب‌سایت‌های مدارس را در یک نقطه متمرکز می‌کند و توانمندی‌هایی را از جمله ارتباط چند سویه مدارس با یکدیگر و با اولیای دانش‌آموزان و حضور کارشناسان و نرم‌افزارهای جامع آموزش را فراهم می‌کند. وی افزود: با این پورتال تمامی‌ برنامه‌های هوشمندسازی مدارس شهر تهران تجمیع می‌شود. یزدی‌خواه درخصوص ستاد مدارس هوشمند شده تهران نیز گفت: در پایان سال گذشته دو هزار و 258 مدرسه در فرآیند هوشمندسازی قرار گرفتند و اطلاعات آنها در پورتال ثبت شد که از این تعداد 760 مدرسه در مقطع ابتدایی، 645 مدرسه در دوره متوسطه اول و 153 مدرسه نیز در دوره متوسطه دوم هوشمند شدند.
وی با بیان اینکه هوشمندسازی مدارس در سال 91 نسبت به سال 90، 19 درصد افزایش یافت، گفت: در حال حاضر صددرصد مدارس سمپاد شهر تهران تحت پوشش طرح هوشمندسازی هستند.
مدارس غیرانتفاعی هم هوشمند می‌شوند
وی کمترین تعداد مدارس هوشمند را مربوط به مدارس غیردولتی عنوان کرد و گفت: با پنج درصد افزایش شهریه‌ای که برای هوشمندسازی مدارس در نظر گرفته‌ایم، مقرر شده مدارس غیرانتفاعی نیز خود را با طرح هوشمندسازی همراه کنند. به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، 65 درصد مدارس تهران دارای وب‌سایت هستند و به ازای هر 18 دانش‌آموز یک کامپیوتر وجود دارد. وی افزود: 94 درصد مدارس تجهیزات کامپیوتری دارند و 71 درصد از مدارس نیز دارای شبکه داخلی هستند. یزدی‌خواه افزود: 84 درصد مدارس شهر تهران دارای مدیریت هوشمند، 42 درصد دارای برنامه تولید محتوای الکترونیکی و 45 درصد نیز دارای کارشناس فنی هستند.

ارایه چهار درس در مدارس به صورت محتوای الکترونیکی
وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار درس در مدارس به صورت محتوای الکترونیکی ارایه می‌شود، گفت: طرح تبلت دانش‌آموزی در سال تحصیلی پیش رو در مدارس شهر تهران اجرا می‌شود و در این طرح از تبلت بدون سیم‌کارت برای دانش‌آموزان استفاده می‌شود و مقرر شده به صورت آزمایشی در سه منطقه از شهر تهران و در هر منطقه برای سه کلاس، این طرح اجرایی شود.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، طرح تبلت بدون سیم‌کارت برای پایه ششم ابتدایی و پایه اول و دوم متوسطه اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: