جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دستگیری سارق اینترنت حجمی در رشت

محتوای جدول

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری سارقی که اقدام به حجم دانلود اینترنت شاکی به صورت غیرمجاز در رشت کرده بود، خبر داد.

 

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,

سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای رشت به دادخواهی خانمی مبنی بر اینکه از حجم دانلود اینترنت وی، به صورت غیرمجاز بهره‌برداری می‌شود، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با تحقیقات از شاکی مشخص شد سارق که جوانی 21 ساله و دانشجو است، با هک‌کردن مودم، وقت و بی‌وقت از حجم دانلود اینترنت شاکی به صورت رایگان برای وب‌گردی و دانلود اطلاعات، سوءاستفاده کرده و به تصور اینکه هویت وی در فضای مجازی پنهان مانده و قابل شناسایی نخواهد بود، به عمل مجرمانه خود ادامه داده است.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان گفت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده در بازرسی از منزل متهم، وی به بزه انتسابی اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای رشت معرفی و از آن طریق نیز 100 میلیون ریال قرار وثیقه برای وی صادر شد. محمدخانی از کاربران اینترنتی خواست تا به امنیت کلمه عبور سرویس‌های اینترنتی که از مراکز ISP دریافت می‌کنند حساس بوده، به صورت دوره‌ای نسبت به تغییر و تعویض پسورد این‌گونه سرویس‌ها اقدام کرده و پسوردی با حداقل 12 کارکتر یا بیشتر و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد، علایم و کلیدهای تلفیقی ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: