جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

ده سال زندان برای یک فقره نفوذ و سرقت اطلاعات

محتوای جدول

گروه ناشناسبه گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک و به نقل از سایت خبری ComputerWorld، یک عضو وابسته به گروه نفوذگران “ناشناس” (Anonymous) به جرم حمله و نفوذ به یک موسسه تحقیقاتی در آمریکا، در انتظار رای دادگاه است که می تواند وی را به ده سال زندان محکوم کند.

 

این جوان ۲۸ ساله به مشارکت در بیش از ۶ فقره عملیات حمله و نفوذ به سازمانها و شرکتهای مختلف طی سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ میلادی، اقرار کرده است. وی به عنوان یک عضو برجسته، در یکی از شاخه های گروه نفوذگران ناشناس و تحت نام مستعار Anarchaos فعالیت داشته.

این نفوذگر طبق توافقی که با مقامات قضایی کرده است، فقط یک فقره اتهام نفوذ از چندین مورد عملیات نفوذی را پذیرفته و از بابت همین یک مورد نیز، محکوم به جبران خسارات دو و نیم میلیون دلاری شده است.

یک فقره حمله و نفوذی را که این جوان برعهده گرفته، یکی از مهمترین و زیانبارترین حملاتی بوده که گروه نفوذگران ناشناس اجرا کردند. این حمله علیه موسسه آمار و تحقیقات Stratfor صورت گرفت.

نفوذگران به موسسه Stratfor توانستند مشخصات بیش از ۸۶۰ هزار عضو این موسسه را به سرقت ببرند. این اطلاعات شخصی که شامل نشانی ایمیل، شماره کارت اعتباری و حتی رمز کارت اعتباری اعضای موسسه بود، از سوی گروه ناشناس، بر روی اینترنت منتشر گردید. با آنکه رمز کارت های اعتباری بصورت رمزگذاری شده (MD5 hash) منتشر شده بود ولی همچنان قابل سوء استفاده برای مجرمان سایبری بود. در مجموع، بیش از ۷۰۰ هزار دلار برداشت غیرقانونی از این کارت های اعتباری صورت گرفت.

با این حال، این نفوذگر جوان همچنان به درست بودن اقدامات خود اعتقاد داشته و از آن دفاع می کند. در اطلاعیه ای که از سوی او صادر شده، وی به حق مردم برای اطلاع و آگاهی از اقدامات دولتها و شرکتهای بزرگ، اشاره می کند و هر عملی را در جهت افشای این اقدامات، مجاز و صحیح می داند.

پس از فروکش کردن عملیات گروه “نفوذگران ناشناس” و گروه منشعب از آن (LulzSec)، در اواخر ۲۰۱۱ و دستگیری تدریجی اعضای این دو گروه در کشورهای مختلف، طی یکسال گذشته شاهد حضور نفوذگران دستگیرده شده در دادگاه و محکومیت آنان بوده ایم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: