جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

دولت آمریکا برای شناسایی هکر‌ها همکاری نکرد

محتوای جدول

اردیبهشت سال گذشته بود که هکرها با حمله به سایت وزارت نفت سبب شدند مدتی این سایت از دسترس خارج شود. امروز بعد از بیش از یک سال از این حمله، رییس پلیس فتا جزییات این پرونده را تشریح کرد.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, سردار ‌هادیانفر گفت: همان زمان مسدودسازی‌هایی که از سوی خود وزارت نفت انجام شد جلوی صدمات را گرفت و با همکاری‌های انجام شده جلوی فعالیت ویروسی که وارد سیستم‌ها شد را گرفتیم و از فعال شدن آن جلوگیری کردیم ومحل هکرها همان زمان شناسایی شد.
وی در مورد اینکه چرا این هکرها با وجود شناسایی شدن هنوز دستگیر نشده‌اند و یا از آنها شکایتی صورت نگرفته است گفت: این حملات از طریق یک provider واقع در آمریکا انجام شده بود که ما بلافاصله نامه‌نگاری‌های لازم را با نهادهای مربوط در آمریکا
انجام دادیم.
وی افزود: در نهایت جوابی که آنها دادند این بود که «دستگاه‌های امنیتی ما اجازه نمی‌دهند که اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم» بر همین اساس ما از طریق پلیس اینترپل در تلاشیم که اطلاعات مربوط به این هکرها را به دست آوریم.
رییس پلیس فتا با بیان اینکه این حملات از دو حالت خارج نیست گفت: این حملات یا به وسیله خود provider آمریکایی و نیروهای آنها صورت گرفته یا اینکه این provider تنها امکانات خود را در اختیار هکر‌ها قرار داده است.
سردار‌ هادیانفر گفت: حملات سایبری به وب‌سایت‌های نهادهای جمهوری اسلامی به همین جا ختم نمی‌شود.
وی افزود: در آستانه انتخابات خبر از حملات شدید هکرها به یکی از سایت‌های مهم نیز شنیده شد، حملاتی که بار دیگر با هوشمندی‌ نیروهای انقلاب ناکام ماند.
اما آنچه این عدم همکاری نهادهای امنیتی آمریکا به اذهان متبادر می‌کند، این است که آیا تمام این حملات و از جمله حمله به سایت وزارت نفت از سوی خود این نهادها انجام شده است که از دادن اطلاعات مربوط به هکرها خودداری می‌کنند؟ این موضوعی است که باید به آن توجه داشت و در مطالبه از نهادهای بین‌المللی مانند پلیس اینترپل باید آن را در نظر
گرفت.
رییس پلیس فتا کشور این سوال را مطرح می‌کند که در زمینه حمله هکرها به سایت‌ها و دستگاه‌ها آیا پلیس فتا وظیفه پیشگیری از وقوع حملات سایبری را دارد و یا اینکه بعد از وقوع حمله باید با آن مقابله کند.
وی در پاسخ به این سوال ادامه می‌دهد: بر اساس قوانین بین‌المللی، این پلیس کشورها هستند که می‌توانند بعد از وقوع حملات سایبری با آن مقابله کنند و به آنها جواب
دهند.
هادیانفر گفت: اساسا یک ساختاری در پلیس سایبری کشورهای دنیا وجود دارد برای پاسخ به حملات سایبری که این ساختار در پلیس فتای ایران هم ایجاد شده و توانمندی از نظر نیروی انسانی و متخصصان و هم از نظر زیرساختی فراهم شده است.
رییس پلیس فتا در پاسخ به این سوال که چرا در کشور ما هنوز امنیت سایت وزارتخانه‌ها و نهادها بر عهده پلیس قرار نگرفته است و چرا هنوز پلیس باید در صورت اعلام نیاز واحد فناوری دستگاه مورد حمله واقع شده، وارد عمل شود و عملا نیروی دوم به شمار می‌آید؟ گفت: در کشور زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای جلوگیری از این حملات آماده شده که نیاز است با هماهنگی‌هایی که انجام می‌شود، زیرساخت‌های فراهم شده به پلیس فتا منتقل شود که بتوانیم به صورت 24 ساعته مراقبت‌های خود را انجام دهیم، البته متاسفانه هنوز این هماهنگی‌ها انجام نشده و ما همچنان منتظر هستیم که این اختیار را به ما واگذار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: