جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

رابطه جاسوسی هسته‌ای اراک و آنتن‌های موبایل

محتوای جدول

در روزهای اخیر ایران به موجب حضور در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در کانون توجهات بین‌المللی قرار داشت. در این میان رییس رژیم غاصب صهیونیستی شدیدتر از گذشته مواضع تند و هدفمندی را در قبال ایران اتخاذ و بیان کرد .

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, وی در سخنرانی نیم‌ساعته خود در سازمان ملل 72 بار نام ایران را به زبان آورد و در بخش هسته ای نیز سه بار به تاسیسات آب سنگین اراک اشاره کرد همچنین روز گذشته نیز در گفت و گو با یک رسانه فارسی زبان، در جریان تشریح فرضیات هسته‌ای جمهوری اسلامی، به شکل مشخص دو بار از تاسیسات هسته‌ای آب سنگین اراک نام برد.
از سوی دیگر این روزها نیز دستگاه رسانه‌ای این رژیم با استناد به مدارک از دستگیری یک جاسوس ایرانی خبر داده‌ است.
همزمان اما در کشور خودمان نیز اخبار جدیدی از جاسوسی هسته‌ای منتشر شده است. بر این اساس رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان که سابقه‌ وزارت امور خارجه را در پرونده خود دارد به سبکی دپیلماتیک خبر از دستگیری چهار جاسوس و خرابکار هسته‌ای داد.
اگرچه جزییات بیشتری از این خبر منتشر نشد، اما خبر دستگیری چهار جاسوس و خرابکار مذکور، بلافاصله ما را به یاد خبر دستگیری چهار جاسوس در اطراف تاسیسات هسته‌ای آب سنگین اراک در ماههای ابتدای فعالیت یک اپراتور موبایل انداخت. 
شش سال پیش بود که این چهار جاسوس در پوشش نصب آنتن یکی از اپراتورهای تلفن همراه به اطراف این تاسیسات هسته‌ای رفته بودند و در زمان دستگیری نیز تجهیزات و دوربین‌های فوق پیشرفته که هیچ ارتباطی به کار مورد ادعای ایشان را نداشت، ثبت و ضبط شد. دو تن از این جاسوس‌ها ایرانی و دو جاسوس دیگر خارجی بودند.
اپراتور مذکور در آن مقطع سکوت اختیار کرد،‌ اما دادستان وقت اراک خبر دستگیری چهار جاسوس را رسانه‌ای کرد. اگرچه در خصوص سرنوشت این جاسوس‌ها که در پوشش اپراتور مربوطه مشغول به کار بودند، پس از این خبر دیگر اطلاعات بیشتری منتشر نشد.
حالا شاهد آن هستیم که رییس رژیم صهیونستی مشخصاً و از میان تاسیسات مختلف هسته‌ای کشورمان که در 10 استان پراکنده هستند، تاسیسات هسته‌ای آب سنگین اراک را می‌دهد، آیا ممکن است که رابطه‌ای میان این اظهارات ، جاسوسی هسته‌ای و اقدام انجام شده تحت پوشش اپراتور مربوطه وجود داشته باشد؟ اپراتوری که تا کنون مسایل و حاشیه‌های زیادی را نیز در کشور در حوزه هایی همچون، خلیج فارس، جزایر ایرانی، شیعه و سنی، سیمکارتهای بی نام و نشان و … ایجاد کرده که به تعبیری از مصادیق جنگ نرم به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: