جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

راه‌اندازی سایت آمازون ایرانی در هفته کتاب

محتوای جدول

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اعلام پیشنهاد سه اثر برای ثبت در حافظه جهانی یونسکو، از راه‌اندازی سایت آمازون ایرانی با همکاری ناشران در بیست و یکمین دوره هفته کتاب خبر داد.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, «اسحاق صلاحی» در نشست خبری با محوریت برنامه‌های این سازمان به برپایی چند افتتاحیه در ایام بیست و یکمین دوره هفته کتاب اشاره کرد و گفت: افتتاح تالار دیجیتال مرکز سازمان در سیستان و بلوچستان و کارگاه مرمت نسخ خطی در کتابخانه ملی و مدیریت قزوین از آن جمله است.
وی از راه‌اندازی سایت آمازون ایرانی با همکاری ناشران خبر داد و افزود: در حاشیه نشست با رییس اتحادیه ناشران در فرانکفورت، توافقات اولیه در این زمینه صورت گرفت و برای اثبات حسن نیت خود ابتدا تولیدات سازمان را در روی سایت قرار خواهیم.
وی افزود: از ناشران برای راه‌اندازی این سایت کمک می‌خواهیم، همچنین فراخوانی برای انتخاب نام مناسب برای این سایت خواهیم داد و هر فردی که بتواند بهترین نام را انتخاب کند به طور قطع تشویق خواهد شد.
صلاحی گفت: به‌رغم قانون واسپاری، اکثر نشریات را برای سازمان خریداری می‌کردیم که در حوزه نشریات 53 عنوان نشریه و 28 عنوان هفته‌نامه و ماه‌نامه به مجموعه اضافه شده که به صورت رایگان در سایت سازمان در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.
وی همچنین درباره چالشی که میان ناشران و این سازمان در مورد انتشار نسخه الکترونیک کتاب‌های‌شان کتابخانه دیجیتال ملی در گرفته است، گفت: کتاب اگر ارزشمند باشد، چنانچه نسخه الکترونیک آن منتشر شود، این به فروش کتاب کمک می‌کند نه اینکه ضرری به ناشرانش بزند. البته ناشران ما حقی دارند که باید رعایت شود.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افزود: من همین جا اعلام می‌کنم حاضریم با پرداخت 20 تا حداکثر 40 درصد از قیمت پشت جلد کتاب‌های ناشران به آنها، نسخه الکترونیک آن را در وب‌سایت کتابخانه ملی و در کتابخانه دیجیتال ملی قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: