جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

راه اندازی سامانه کنترل امنیت توسط متخصصان داخلی

محتوای جدول

به گزارش شبکه خبري دولت الکترونيک، سامانه عملیات امنیت، بخشی در یک شبکه ارتباطی و اطلاعاتی است که پایش لحظه به لحظه وضعیت امنیت شبکه های ارتباطی و حملات امنیتی را تشخیص می دهد.

مسعود رجایی مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده این محصول روز چهارشنبه در گفت گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: این سامانه در زمره محصولات امنیتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که باید به صورت انحصاری در هر کشور به صورت بومی تولید شود.

به گفته وی هر SOC دارای حسگرهایی در داخل شبکه است که با کمک آن ها انواع رخدادها را جمع آوری کرد و در مرحله بعدی با انجام تحلیل های هوشمند و سیاست پذیر، انواع حوادث امنیتی را شناسایی می کند.

مدیرعامل شرکت تولید کننده این سامانه خاطرنشان کرد: ساختارمند کردن فعالیت های امنیتی، امکان تعیین میزان بهبود وضعیت امنیت شبکه در طول زمان، کاهش هزینه های امنیتی و افزایش اتکا به زیر ساخت های اطلاعاتی ، جمع آوری و ذخیره سازی خودکار رخدادنماها از جمله امکاناتی است که این سامانه برای سازمان ها فراهم می کند.

وی یادآور شد :این سامانه در مدت زمان دو سال و نیم به سفارش پژوهشگاه فضای مجازی تهیه شده است.این محصول در اردیبهشت امسال به این پژوهشگاه تحویل داده شد و تاکنون در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت کشور از آن استفاده شده است. همچنین در زمان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز از آن استفاده شد.در زمان انتخابات این سامانه موفق شد حملات سازماندهی شده را شناسایی کند .

رجایی تاکید کردکه این نوع از سامانه ها باید به طور کامل در داخل کشورها تولید شود چرا که یک محصول امنیتی است.

وی گفت: قیمت این محصول در بازار جهانی تا 10 میلیون دلار (30 میلیارد تومان) تخمین زده می شود و این درحالی است که نمونه داخلی آن به میزان یک ششم قیمت خارجی تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: