جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

روش جدید کلاه‌برداری: ببخشید آقا، شماره شما روی گوشی من افتاده! کد

محتوای جدول

 

 

 

به هر حال با پاسخ دادن به تماس از دست رفته، صاحب تلفن بی آنکه متوجه باشد به یک سرویس پرداخت نقدی تلفنی وصل می‌شود که به سرعت به ضرر وی نرخ‌هایی محاسبه می‌شود

از آن دسته افرادی هستید که اگر شماره غریبه روی گوشی دیدید، با او تماس می‌گیرید تا بفهمید چه کسی بوده است؟ اما این عادت ممکن است باعث سوء استفاده مالی گسترده‌ای از شما بشود. چطور؟

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک، پلیس اعلام کرده یکی از روش‌های جدید سرقت این است که با شما تماس می‌گیرند و قطع می‌کنند. وقتی شما با آن شماره تماس گرفتید تبدیل به یک طعمه می‌شوید.

روش کار اینگونه است: یک کامپیوتر شماره‌هایی را انتخاب می‌کند و سپس بصورت اتوماتیک با آنها تماس می‌گیرد.

پس از آنکه زنگ تلفن طعمه یا هدف مورد نظر یکبار به صدا درآمد، کامپیوتر مذکور از کار متوقف می‌شود و گوشی در منوی فهرست تماس‌ها یک تماس از دست رفته را نشان می‌دهد.

تا اینجا تکمیل طرح مذکور به این بستگی دارد که صاحب تلفن به شماره‌ای که به عنوان تماس از دست رفته در فهرست تماس‌های دستگاه وی نشان داده شده است، پاسخ دهد یا خیر.

به هر حال با پاسخ دادن به تماس از دست رفته، صاحب تلفن بی آنکه متوجه باشد به یک سرویس پرداخت نقدی تلفنی وصل می‌شود که به سرعت به ضرر وی نرخ‌هایی محاسبه می‌شود.

پلیس درباره این نوع کلاه‌برداری گفته است: «کلاهبرداران نیز از این فرصت استفاده کرده و اطمینان حاصل می‌کنند که حداکثر مبلغ مالی از این تماس به دست آمده است و سپس زمانیکه قبض ماهانه مشترکین به دست آنها می‌رسد، افرادیکه مورد چنین سو استفاده‌های مالی قرار گرفته‌اند تازه به حقیقت ماجرا پی می‌برند.»

در حال حاضر هیچ راهی وجود ندارد که از طریق آن بتوان از وقوع چنین حوادثی جلوگیری به عمل آورد و بهترین راه برای جلوگیری از چنین سو استفاده‌هایی این است که مشترکان تنها به آن دسته از تماس‌های از دست رفته پاسخ دهند که شماره‌های مالکان آنها را می‌شناسند.

پس: تماس‌های ناشناس را اگر جواب ندادید، دوباره به آن زنگ نزنید تا خرج زیادی روی دستتان نگذارد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: