جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

زيرساخت‌هاي امنيت سايبري بازار سرمايه تقویت می‌شود

محتوای جدول

بيستمين جلسه شوراي راهبري فناوري اطلاعات و ارتباطات بازار سرمايه با هدف تقويت زيرساخت‌هاي امنيت سايبري بازار سرمايه برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, بيستمين جلسه شوراي راهبري فناوري اطلاعات و ارتباطات بازار سرمايه با حضور علي صالح آبادي رييس سازمان بورس و اوراق بهادار، فعالان حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات و شركت‌هاي نرم‌افزاري خصوصي فعال در بازار سرمايه در محل سازمان بورس و اوراق بهادار تشكيل شد.

پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه- در اين جلسه حاضران به بررسي و تبادل نظر در زمينه وضعيت فعلي فناوري اطلاعات و ارتباطات در بازار سرمايه و جهت‌گيري‌هاي آتي آن پرداختند.
در اين جلسه در خصوص چشم‌انداز كسب و كار شركت‌هاي IT فعال در بازار سرمايه با تمركز بر مباحثي مانند معاملات برخط (Online Trading)، مراكز تماس كارگزاري‌ها، پردازش داده‌هاي مالي و امنيت بحث شد.
همچنين علي عبداللهي دبير شورا در ابتداي اين جلسه گزارشي از وضع فعلي، چشم‌اندازها و روندهاي آتي فناوري اطلاعات و ارتباطات در بازار سرمايه را براي حاضران ارايه كرد.
وي در اين گزارش با اشاره به خروجي‌هاي مطالعات برنامه راهبردي فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT Master Plan) بازار سرمايه، گفت: حركت به سمت يكپارچگي در سطوح مختلف راهبردي، سيستم‌هاي اطلاعاتي، زيرساختي و نيز هوشمند‌سازي سامانه‌ها، در كنار تقويت زيرساخت‌هاي امنيت سايبري بازار سرمايه، به عنوان اولويت‌هاي بازار سرمايه در حوزه ICT مطرح است.
در اين جلسه موضوعاتي همچون بهبود سطح خدمات سرويس (SLA) و توجه به مقوله مشتري مداري مورد تاكيد قرار گرفت و سازمان بورس و اوراق بهادار از ورود شركت‌هاي جديد به اين حوزه كه از شرايط و توانمندي‌هاي لازم برخوردار باشند، استقبال كرد.
الزام ارتقاي امنيت زيرساخت‌هاي بازار سرمايه با توجه به مسير رو به رشد فناوري اطلاعات و ارتباطات و در اولويت قرار گرفتن اين اصل در بين تمامي فعالان بازار سرمايه از ديگر مصوبات اين جلسه بود.
در خصوص مراكز تماس نيز مقرر شد، فرآيند احراز و تاييد هويت مشتريان در راستاي كوتاه شدن مسير خدمت رساني مورد بررسي و بازبيني قرار گيرد.
همچنين مقرر شد جلساتي با محوريت بررسي كسب و كار و چشم‌انداز شركت‌هاي پردازش اطلاعات مالي با حضور مديران سازمان بورس و اوراق بهادار و ساير ذي‌نفعان برای بررسي چشم‌انداز آنها برگزار شود.
خاطر نشان مي‌شود، در چند سال اخير بيش از ۵۰ پروژه تاثيرگذار در بازار سرمايه در سطح ملي و در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات توسط بخش‌هاي مختلف طراحي و پياده‌سازي شده است. اين پروژه‌ها در حوزه مختلفي از قبيل معاملات، پس از معاملات، نظارت، اطلاع‌رساني، آموزش و فرهنگ‌سازي، مكانيزه كردن فرآيندهاي كاري و تعاملاتي، كسب و كار و راهبردي انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: