جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

سرمایه‎گذاری 50 هزار میلیارد تومانی در حوزه‎ی ICT کشور

محتوای جدول

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سرمایه‎گذاری 50 هزار میلیارد تومانی در حوزه‎ی ICT کشور خبر داد و سهم دولت از این رقم را 25 درصد انست.

 

به گزارش شبکه خبري دولت الکترونيک دکتر محمود واعظی در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی، اظهارداشت: مقام معظم رهبری همواره در عرصه فضای مجازی پیشتاز بودند و فرمان تشکیل شورای عالی فضای مجازی و پیوست حکم تشکیل این شورا، مؤید این امر است.

وی افزود: طبق سند چشم‌انداز 20 ساله کشور، ایران در سال 1404 باید کشوری توسعه یافته با جایگاه اول علمی و اقتصادی در منطقه باشد اما اکنون حدود 7 سال از آغاز سند چشم‌انداز می‌گذرد و هنوز از سند بسیار عقب هستیم اما بسیار امیدوارم که بتوانیم با هم، این عقب‌افتادگی را جبران کنیم.

واعظی گفت: در برنامه‌های آینده وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درصدد هستیم 50 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم که از این مبلغ 25 درصد را وزارت ارتباطات باید سرمایه‌گذاری کند که در زیرساخت سرمایه‌گذاری خواهد شد و 75 درصد باقیمانده را باید بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند.

 

وی در عین حال افزود: بنا داریم از مجموع درآمدهایی که برای این وزارتخانه ایجاد می‌شود و با بازگشت وجوهی که سابق بر این در خزانه دولت ذخیره می‌شد، 25 درصد از این منابع را در وزارت ارتباطات صرف سرمایه‌گذاری‌ها کنیم و 75 درصد آن را به بخش خصوصی جهت پیشبرد وظایف ارائه کنیم.

واعظی، تاکید کرد: در وزارت ارتباطات به هیچ وجه به دنبال تصدی‌گری نیستیم بلکه معتقدیم باید وزارت ارتباطات، زیر ساخت را محیا کند و بخش خصوصی خدمات ارائه دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این که برنامه‌های این وزرتخانه برای توسعه بخش ICT کشور است گفت: تا سال آینده تحول چشمگیری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های ارتباطی ایجاد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در 100 روز گذشته جلسات متعددی را با بخش خصوصی داشته‌ایم تا نشان دهیم که دولت به تنهایی نمی‌تواند به اهداف خود برسد اضافه کرد: هم اکنون در رسیدن به اهداف اسناد بالادستی عقب هستیم و باید با کمک بخش خصوصی و در فضایی آرام بتوانیم به اهدف مد نظر برسیم.

دکتر واعظی با تاکید بر حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از بخش خصوصی یادآور شد: با اپراتورهای مختلف در حال مذاکره هستیم تا از بخش خصوصی در پروژه‌های خود استفاده کنند؛ چرا که نخبگان ما توانایی تولید در این عرصه را دارند.

به گفته دکتر واعظی بدون ایجاد زیر ساخت ارتباطی گسترده مهار تورم و ایجاد اشتعال ممکن نیست و نمی‌توان به مطالبات مردم پاسخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: