جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

فریب تست‌های روانشناسی اینترنتی را نخورید

محتوای جدول

دبیر انجمن روانشناسی بالینی گفت: تست‌های روانشناسی که در مجلات و سایت‌های اینترنتی منتشر می‌شوند، معتبر نیستند و افراد برای ارزیابی سلامت روان خود به روانپزشک و روانشناس بالینی مراجعه کنند.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,مهرداد کاظم‌زاده افزود: در حوزه سلامت روان، فقط متخصصان هستند که می‌توانند اختلالات روانی را تشخیص داده و برای درمان، نسخه تجویز کنند و سایر افراد فقط می‌توانند کمک‌های پایه اولیه را داشته باشند.
دبیر انجمن روانشناسی بالینی افزود: متاسفانه در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و در برخی مجلات شاهد انتشار آزمون‌های افسردگی و اضطراب هستیم که بسیار هم شایع شده است، این آزمون‌ها به عنوان یک تفریح منتشر می‌شوند در حالی که مردم باید بدانند که این آزمون‌ها معتبر نیستند.
وی گفت: حتی اگر پرسشنامه‌های تخصصی روانشناسی هم در این سایت‌ها و مجلات منتشر شود که معمولا تخصصی نیستند باید توسط متخصصان روانپزشک و روانشناسان بالینی تفسیر شوند نه توسط افراد و با پر کردن سوالات به نتیجه دلخواه خود برسند.
وی همچنین گفت: بنابراین مردم مراقب این تست‌های روانشناسی باشند و بدانند که این آزمون‌ها معتبر نیستند و برای ارزیابی سلامت روان خود فقط باید به متخصصان روانپزشک و روانشناسان بالینی مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: