جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

مرورگر جدید IE11 برای کدام سیستم عامل؟

محتوای جدول

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از سایت خبری Computer World، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که نسخه جدید مرورگر Internet Explorer به همراه مجموعه به روز رسانی Windows 8.1 عرضه خواهد شد. ولی مسئولان این شرکت از بیان اینکه مرورگر جدید IE11 با کدام سیستم عامل سازگار خواهد بود، طفره می روند.

 

مرورگر جدید IE11 که خبر عرضه آن کمتر از دو هفته قبل منتشر شد، به همراه اولین مجموعه به روز رسانی برای سیستم عامل Windows 8 ارائه خواهد شد. نسخه آزمایشی این مجموعه به روز رسانی که نام های Windows 8.1 و Windows Blue به آن داده شده، حدود سه هفته دیگر در اختیار عموم خواهد بود. نسخه نهایی نیز به طور رایگان عرضه خواهد شد.

به گفته مایکروسافت، مرورگر IE11 قابلیت های زیادی برای استفاده لمسی (Touch) خواهد داشت. علاوه بر این، سرعت عملکرد مرورگر نیز افزایش یافته است و زمان لازم برای نمایش صفحات کم شده است.

تا به حال سابقه نداشته است که مایکروسافت یک مرورگر را انحصاراً برای یک سیستم عامل خاص عرضه کند. مرورگر فعلی IE10 که به همراه نسخه اولیه سیستم عامل Windows 8 ارائه شد، بعد از چهار ماه، برای سیستم عامل Win 7 نیز عرضه گردید. قبل از IE10 نیز نسخه IE9 با هر دو سیستم عامل Win 7 و Vista سازگار بود.

انتشار نسخه جدید مرورگر IE نشان دهنده تصمیم جدید مایکروسافت برای عرضه یک نسخه جدید از IE در هر سال است. البته در مقایسه با مرورگرهای دیگر نظیر Chrome و Firefox که هر چند هفته یکبار شاهد انتشار نسخه جدیدی از آنها هستیم، یکسال فاصله زمانی طولانی به نظر می رسد.

همچنین با انتشار نسخه جدید مرورگر IE11، تعداد نسخه هایی که مایکروسافت باید از آنها پشتیبانی کند به شش نسخه، از IE6 تا IE11، خواهد رسید. از عمر قدیمی ترین نسخه، IE6، حدود یک سال دیگر باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: