جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

مشکلاتی که چین به خاطر فیلم تبلیغاتی پیدا کرد.

محتوای جدول

این روزها دیگر بر کسی پوشيده نیست که کشور چین یکی از اصلی‎ترین مراکز حملات سایبری بر ضد دولتها، گروه‎های سیاسی، شرکت‎ها و اشخاص است.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, شاید معروفترین این حملات، عملیاتی موسوم به Aurora باشد که اولین بار توسط شرکت McAfee از فعالیت‎های مخرب آن پرده برداشته شد. Aurora حمله پیچیده‎ای بود که در نیمه دوم سال ۲۰۰۹ به پشتوانه منابع گسترده، شرکت‎های بزرگی نظیر Google و Adobe را هدف قرار داد. اما هیچگاه دخالت مستقیم دولت چین در اینگونه حملات ثابت نشد و این دولت نیز مکرراً این اتهامات را رد کرده است.

به تازگی ارتش چین، فیلمی تبلیغاتی منتشر کرده است که در قسمتی کوتاه از آن، نرم‎افزاری نفوذگر نمایش داده می‎شود. در این فیلم، کاربر از طریق برنامه‎ای که ظاهری ساده دارد، شبکه هدف را از یک فهرست انتخاب کرده و پس از تعیین نشانی IP که حمله از آن صورت خواهد گرفت، حمله را به اجرا در می‎آورد.  هدف انتخاب شده در این فيلم، یک سایت متعلق به گروه Falun Gong است. فرقه‎ای اعتقادی که در سال ۱۹۹۹ از سوی دولت چین، شیطانی خوانده شد و تمامی فعالیت‎های آن غیرقانونی اعلام شد. همچنین IP استفاده شده نیز یک نشانی متعلق به دانشگاه آمریکایی آلاباما است.

به نظر می‎رسد این نرم‎افزار مخرب که نام آن در این فیلم نشان داده شده، توسط یکی از دانشگاه‎های وابسته به ارتش چین طراحی و تهیه شده است. این فیلم می‎تواند مدرکی مستند بر دخالت دولت چین در حمله به سایت‎های مخالفان خود باشد. حال باید منتظر ماند و دید که این بار دولت چین چه پاسخی برای قربانیان این حملات دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: