جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

مشکلات شبکه اسناد و املاک تایید شد

محتوای جدول

به گفته سرپرست معاونت دولت الکترونیکی اجرای طرح ملی سامانه الکترونیک ثبت اسناد با برخی مشکلات جزیی در شبکه اسناد و املاک کشور روبه‌رو است که چنین مواردی در چنین طرح گسترده‌ای اجتناب‌ناپذیر است و وزارت ارتباطات آمادگی دارد در راستای اجرای قانون برنامه پنجم توسعه، همکاری لازم درخصوص عملیاتی شدن این پروژه ملی را اجرایی کند.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, رضا باقری اصل، سرپرست معاونت دولت الکترونیکی گفت: بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان وزارت ارتباطات وجود برخی مشکلات جزیی در شبکه اسناد و املاک کشور را تایید می‌کند که این‌گونه مشکلات فنی در اجرای یک پروژه ملی پیش از این نیز دیده شده که به راحتی برطرف خواهد شد.
باقری اصل درخصوص ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه کشور گفت: براساس بند الف ماده 46 قانون برنامه پنجم باید شبکه ملی اطلاعات در اختیار ذی‌نفعان به منظور پیاده‌سازی شبکه‌های اختصاصی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
وی گفت: از سوی دیگر، همکاری در راستای هماهنگی میان بخش‌های مختلف و اپراتورهای ارتباطی نیز از دیگر تلاش‌هایی است که وزارت ارتباطات آمادگی دارد تا در راستای اجرایی شدن هرچه بهتر این پروژه، ‌اجرایی کند.
سرپرست معاونت دولت الکترونیکی با بیان اینکه براساس بند الف ماده 46،‌ تمامی دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تابعه باید به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند گفت: پیش از این نیز تلاش‌های صورت گرفته در این راستا به ایجاد شبکه‌های اختصاصی و امن نظیر آموزش و پرورش، سلامت،‌ مالیات و گمرک و اتصال به شبکه ملی اطلاعات منجر شده است که در حال حاضر به خوبی به متقاضیان سرویس‌های مربوطه را ارایه می‌کنند.
وی گفت: از سوی دیگر،‌ سازمان فناوری اطلاعات ایران به نمایندگی از وزارت ارتباطات آمادگی دارد که همکاری لازم مورد نیاز در حوزه‌های دیگر نظیر،‌ زیرساخت شبکه، مرکز داده و فناوری‌های نرم‌افزاری را تا حد ممکن در اختیار مسوولان ذی‌ربط قرار دهد چراکه اهمیت این پروژه به گونه‌ای است که اجرای آن یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور را تامین می‌کند و می‌تواند ضمن ایجاد زیرساخت توسعه سایر سیستم‌های الکترونیکی مبتنی بر مکان، مهم‌ترین اقدام راهبردی کشور در کاهش فساد و دعواهای حقوقی حوزه اموال غیر منقول باشد.
وی افزود: همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان ثبت اسناد و املاک و همچنین اپراتورها،‌ دفاتر ثبت اسناد می توانند پهنای مورد نیاز خود را براساس دستورالعمل سازمان ثبت اسناد املاک اعلام کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با هماهنگی وزارت ارتباطات با اپراتورهای ارتباطی هرگونه درخواست ایشان تامین شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: