جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

نصب بدافزار در آژانس امنیت ملی آمریکا

محتوای جدول

آخرین مدارکی که ادوارد اسنودن منتشر کرده نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا روی بیش از 50 هزار شبکه رایانه‌ای بدافزارهایی نصب کرده تا به شنود اطلاعات آنها بپردازد.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, CNet گزارش داد، طبق اخبار خبرگزاری‌ آلمانی NRC اسلایدی که به تازگی از میان گنجینه اسنودن انتخاب و پخش شده مربوط به ارايه طرحی اجرا شده در سال 2012 است که نقشه جهان را با طرحی شبیه تار عنکبوت نشان می‌دهد.
 این اسلاید که مانند بسیاری دیگر از مدارک و اسلایدهای آژانس امنیت ملی آمریکا می‌توانند به زودی برنده جایزه زیباترین هنر پاورپوینتی شود محل و  ارتباط شبکه‌های مورد استفاده این آژانس را در سراسر دنیا مشخص می‌کند. اطلاعات تازه منتشر شده که مانند دیگر جزيیات افشا شده موجبات نگرانی عمیقی در جوامع مختلف را فراهم آورده همانند قبل از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا بدون توضیح باقی ‌مانده است.
براساس خبر تنظیم شده در این خبرگزاری‌‌، آنچه از میان مدارک این‌بار درز کرده نشان می‌دهد 50 هزار شبکه رایانه‌ای توسط آژانس امنیت ملی آمریکا به نوعی بدافزار آلوده شده تا اطلاعات حساس را جمع‌آوری و به مراکز موردنظر این سازمان انتقال دهند. آژانس امنیت ملی آمریکا از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده و یکی از سخنگویان دولت تنها به این گفته بسنده کرده است: هرگونه نشر اطلاعات طبقه‌بندی شده به امنیت ملی کشور ما آسیب می‌رساند. در همین ‌حال یکی از سایت‌های متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا عملیات شبکه‌های رایانه‌ای را با عنوان بهره‌برداری از شبکه‌های رایانه‌ای نام برده و مخفف آن را CNE گذاشته است.  این سایت توضیح می‌دهد که جمع‌آوری اطلاعات و تحرکات با استفاده از نرم‌افزارهای هوشمند یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های عملیات جمع‌آوری اطلاعات دشمنان از شبکه‌های رایانه‌ای است.
اواخر اوت گذشته نیز گزارش مشابهی در واشنگتن پست منتشر شد که در آن از عملیات ویژه‌ای با عنوان TAO یا عملیات دسترسی مناسب نامبرده شده  بود.  براساس این گزارش عملیات دسترسی مناسب یک پروژه فوق‌سری برای آژانس امنیت ملی بوده که در آن از هک کردن برای دسترسی به اطلاعات شبکه‌های مختلف رایانه‌ای استفاده می‌شده تا اطلاعات و ارتباطات افراد و سازمان‌ها مورد بازرسی قرار گیرد.  همچنین فردی به نام متیو .ام در آن به‌عنوان کاربر این عملیات نامبرده شده است که از تگزاس در این پروژه شرکت داشته و گفته 15 نفر کارمند تحت مدیریت او موفق شده‌اند به‌طور موفقیت‌آمیز 54 هزار شبکه رایانه‌ای را هک و اطلاعات مورد نظر را جمع‌آوری  کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: