جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

نظارت بر پیچیده ترین امواج مغزی با استفاده از تاتوی الکترونیکی

محتوای جدول

به گزارش پایگاه خبری ˈساینس دیلیˈ، نخستین تاتوی الکترونیکی درسال 2011 توسط محققان دانشگاه ˈکالیفرنیاˈ ساخته شد. در آن زمان این قطعه الکترونیکی شفاف دارای چند مدار الکترونیکی ساده بود و برای کنترل فعالیت قلب و عضلات مورد استفاده قرار می گرفت ولی قادر به کنترل امواج پیچیده مغز نبود.

خالکوبی تولید شده توسط دانشمندان دانشگاه اورگان بسیار پیچده تر از نمونه های قبلی است و قابلیت نظارت بر تمام امواج مغزی را داراست.

این ابزار پیشرفته مجهز به چند مدار و الکترود است و امواج دریافتی از مغز را به یک گیرنده می فرستد.

الکترودهای استفاده شده در تاتوی الکترونیکی جدید در مقایسه با مدل های قبلی بهینه شده اند. این الکترودها قادر هستند امواج بسیار پیچیده را انتخاب و کنترل کنند. با استفاده از این تاتوی الکترونیکی به راحتی می توان نگاه متمرکز فرد به یک هدف مشخص را تشخیص داد؛ همچنین امکان ردیابی نگاه فرد نیز با این روش وجود دارد.

تحلیل و بررسی امواج مغزی در بسیاری از بیماری ها راهگشاست؛ مهمترین کاربرد این مدار الکترونیکی در درمان بیمارانی است که مبتلا به آلزایمر هستند.

تاتوی الکترونیکی در درمان بیماری پارکینسون، فراموشی و افسردگی نیز موثر است.

پزشکان با استفاده از این تراشه می توانند الگوی عصبی فرد را شناسایی کنند و درمان مناسب را برای او اتخاذ کنند؛ علاوه بر این تاثیر دارو نیز قابل پیگیری است. 

یکی دیگر از مهمترین کاربردهای تاتوی موقت نظارت بر مراحل رشد جنین است. با استفاده از این تاتو می توان ضربان قلب جنین و انقباضات رحم مادر را کنترل کرد ولی هنوز اطلاعات جامعی در این باره در دسترس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: