جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

نقطه ضعف جدید در iOS 5، خطری برای کاربران iPhone

محتوای جدول

یک نقطه ضعف جدید در سیستم عامل Apple iOS نگارش ۵٫۰ می تواند امکان دسترسی غیر مجاز به اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی های iPhone را فراهم کند.

 

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک، برای سوءاستفاده از این نقطه ضعف جدید، از پیامی که شبکه مخابراتی پس از پاسخ ندادن به یک تماس (Missed Call) برای صاحب گوشی ارسال می کند، بهره برداری می شود. بلافاصله پس از یک تماس بی پاسخ، SIM کارت از گوشی iPhone بیرون آورده می شود. در این حالت، گوشی همچنان به دنبال آنتن و یافتن شبکه مخابراتی است و در این شرایط، امکان دور زدن قفل و رمز گوشی وجود دارد. بدین ترتیب، بدون داشتن رمز دسترسی به گوشی، می توان به انواع اطلاعات ذخیره شده بر روی iPhone دسترسی پیدا کرد.

شبکه های مخابراتی ایران چون سرویس ارسال پیام Missed Call ارائه نمی دهند، طبیعی است که امکان سوءاستفاده از این نقطه ضعف در ایران وجود ندارد.

البته این اولین نقطه ضعف سیستم عامل iOS ۵ نیست که امکان دسترسی غیرمجاز به گوشی iPhone را فراهم می کند. نقطه ضعفی در قابلیت جدید Siri در گوشی های iPhone ۴S نیز چنین شرایطی را ایجاد می کند.

شایعات منتشر شده در هفته های اخیر، خبر از انتشار نسخه جدید iOS ۵٫۱ در چند روز آینده می دهد. اگر این شایعات صحیح باشند، شرکت Apple روز جمعه ۱۹ اسفند ماه نسخه جدید iOS ۵٫۱ را به بازار عرضه خواهد کرد که احتمالاً برخی از این نقاط ضعف در نسخه جدید اصلاح شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: