جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

نیاز به متخصصان شبکه در حال افزایش است

محتوای جدول

برآوردهای جدید نشان می‌‏دهد نیاز کسب و کار‌ها و شرکت‏‌ها به متخصصان شبکه در سال آینده میلادی بیشتر خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, به گزارش وب‌‏سایت fierceenterprise، پیش‏‌بینی‏‌های صورت گرفته درباره نیازمندی کسب و کار‌ها و شرکت‏‌ها به متخصصان آی‌تی نشان می‌‏دهد که نیاز به متخصصان شبکه رو به افزایش است. در این پیمایش که روی ۳۱ درصد از مدیران آی‌تی سازمان‏‌ها و شرکت‏‌ها انجام شده است، در حدود ۳۱ درصد از پاسخگویان گفته‏‌اند که قصد دارند برای سال ۲۰۱۴ تعدادی متخصص شبکه استخدام کنند. اهمیت این مطالعه در این است که نشان می‌‏دهد جایگاه متخصصان شبکه در فهرست نیازمندی کسب و کار‌ها از رتبه هشتم به رتبه سوم ارتقا یافته است. در این پیمایش هشت عنوان شغلی مورد نیاز شرکت‏‌ها و سازمان‏‌ها به عنوان مهم‌ترین نیازمندی آنها معرفی شده است. ۴۹ درصد از پاسخگویان گفته‌‏اند قصد دارند در سال ۲۰۱۴ متخصصان توسعه‏ نرم‌‏افزار و برنامه‌‏نویسی را استخدام کنند. ۳۷ درصد نیز گفته‌‏اند برای استخدام متخصصان راهکارهای میز پشتیبان (Help Desk) و پشتیبانی فنی اقدام خواهند کرد. ۳۱ درصد نیز از قصد خود برای استخدام متخصصان شبکه در سال ۲۰۱۴ خبر داده‌‏اند. توسعه نرم‌‏افزارهای همراه و مدیریت ابزارهای همراه نیز از جمله تخصص‏‌های مورد نیاز ۲۷ درصد از پاسخگویان بوده است. ۲۷ درصد نیز گفته‏‌اند به متخصصان مدیریت پروژه احتیاج دارند. اسختدام متصدی پایگاه‌‏های داده نیز اولویت ۲۴ درصد پاسخگویان بوده است. ۲۱ درصد نیز گفته‏‌اند قصد دارند متخصصان امنیت آی‌تی را استخدام کنند. تخصص‌‏های مربوط به تحلیل داده و راهکارهای هوشمندی تجاری نیز مورد نیاز ۱۸ درصد پاسخگویان است. این یافته‏‌ها با یافته‏‌های مطالعه شرکت رابرت هاف اینترنشنال که چندی پیش منتشر شد، هم‌خوانی دارد. در آن مطالعه حدود ۵۵ درصد از پاسخگویان گفته بودند استخدام متصدی شبکه از جمله مهم‌ترین نیازمندی‏‌های بخش‏ آی تی شرکت‏‌ها و سازمان‏‌هاست. مدیریت پایگاه‏‌های داده نیز از جمله دیگر نیازمندی‏‌های مهمی است که در این مطالعه به آن اشاره شده است. شرکت رابرت هالف در مطالعه دیگری نیز دریافته بود مدیران آی تی شرکت‏‌ها و سازمان‏‌ها در زمینه استخدام متخصصان برخی رشته‏‌ها با چالش و دشواری فراوانی مواجه هستند. متخصصان توسعه شبکه، مدیریت پایگاه‌‏های داده، میز پشتیبان و پشتیبانی فنی از جمله کسانی است که شرکت‏‌ها و سازمان‏‌ها به آسانی به آنها دسترسی ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: