جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

هزینه ایی که facebook متحمل شد!

محتوای جدول

سه هفته پس از اجرای طرح جدید شرکت Facebook برای شناسایی نقاط ضعف امنیتی سایت خود، این شرکت ۴۰ هزار دلار به عنوان جایزه به نفوذگران مختلف پرداخت کرد.

 

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, طبق این طرح جدید، افرادی که نقاط ضعف سایت Facebook را به این شرکت اعلام کنند، در ازای هر نقطه ضعف ۵۰۰ دلار جایزه خواهند گرفت. برای موارد خاص و مهم نیز، جایزه‎های ویژه‎ای در نظر گرفته شده است.

پس از سه هفته از آغاز اجرای این طرح، Facebook آن را یک موفقیت دانسته و طبق اظهار مسئولان Facebook، آنان اکنون در ارتباط با افراد جدیدی هستند که تا به حال از دانش و توانایی‎های آنان بهره نمی‎بردند. این علاقمندان به مسائل امنیتی در بیش از ۱۶ کشور مختلف پراکنده‎اند.

طی سال‎های اخیر، شرکت‎هایی مانند Google و Mozilla طرح‎های مشابهی را به اجرا گذاشته‎اند که همچنان نیز ادامه دارند. با استفاده از این روش، بسیاری از افراد ماجراجو و کنجکاو که به دنبال کشف حفره‎های امنیتی در نرم‎افزارهای مختلف هستند، به جای انتشار اطلاعات و کشفیات خود بر روی اینترنت، تشویق می‎شوند که مستقیماً با تولید کنندگان نرم‎افزارها تماس بگیرند.

البته ناگفته نماند که Facebook طرح جایزه دادن را فقط محدود به سایت اصلی خود کرده و شامل صدها و هزاران برنامه کاربردی مختلف که اختصاصاً برای Facebook توسط شرکت‎ها و افراد متفرقه تهیه شده‎اند، نمی‎شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: