جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهان به میلیاردها دلار می‌رسد

محتوای جدول

براساس آمار منتشر شده توسط مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک، از اقتصاد جهانی 70 تریلیون دلاری، جرایم سایبر و جاسوسی سالانه برای جهان بین 70 تا 400 میلیارد دلار هزینه دربردارد.

 

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, مرکز مطالعات بین المللی و استراتژی اعلام کرده است که محققان مصمم بودند که تأثیرات منفی ایجاد شده را ارزیابی کنند تا نسبت روند همیشگی انتشار نظر سنجی هایی که چندان هم رضایت بخش نیست و توسط فروشندگان سیستم های امنیتی برای توصیف جرایم سایبر انجام می شود، رویکرد متفاوتی در پیش گرفته باشند.

شاید در مقابل آمار تصادفات اتومبیلها و یا قاچاق مواد مخدر میزان صدمه ای که جرایم سایبر به اقتصاد جهان وارد می کند کمتر باشد اما سود اقتصادی برنامه ریزی نشده جرایم سایبر موجب می شود که صنعت امنیت جهانی خود را برای آن به طور مجزا آماده کند.

چالشهای این مرکز مطالعاتی در ارائه ارقام دقیق به نظر غیر ممکن می رسید و استفاده از آمار انتخابی براساس نظرسنجی هایی بود که توسط دولتها ارائه می شد و عمدتا گمراه کننده بود.

“مایک فی” نایب رئیس اجرایی و رئیس بخش فناوری شرکت امنیتی مک آفی گفت: ما اعتقاد داریم که مرکز مطالعات بین المللی و استراتژی از مدلسازی اقتصادی واقعی استفاده کرده تا این ارقام را به فعالیتهای مجرمانه سایبر نسبت دهد.

سالهای متمادی است که آمارهای مختلفی در این رابطه رد و بدل می شوند اما تاکنون هیچ نهاد یا موسسه ای برای دستیابی به آمار حقیقی تلاش نکرده بود. در حالی که سیاستگذاران، رهبران اقتصادی و سایرین تلاش می کنند اهمیت مسائل امنیت سایبر را مورد تأکید قرار دهند، آنها به اطلاعات موثق و محکمی نیاز دارند که بتوانند اقدامات آن را بر این اطلاعات بنا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: