جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

همکاری آنلاین پلیس فتا با 132 کشور

محتوای جدول

رییس پلیس فتا گفت: پلیس سایبر ایران با 132 کشور ارتباط و همکاری آنلاین دارد.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,

نخستین نشست روسای پلیس‌های سایبری کشورهای اروپا و آسیا با موضوع جرایم سایبری در سنگاپور برگزار شد.
در کارگروه اوراسیای پلیس اینترپل، مقامات اصلی این سازمان از جمله دبیر اجرایی آی جی سی آی، رییس مبارزه با جرایم سایبری سازمان اینترپل، تعدادی از مقامات کشور سنگاپور و رییس پلیس فتا نیز حضور داشتند.
در حاشیه این نشست رییس پلیس فتا ایران با مدیرعامل یکی از شرکت‌های معروف تولیدکننده آنتی‌ویروس به نام Kaspersky دیدار و گفت‌وگو کرد.
سردار کمال هادیانفر رییس پلیس فتا با اشاره به اینکه برگزاری این‌گونه نشست‌ها در روند مبارزه با جرایم سایبری از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: امروز پلیس سایبری ایران با ۱۳۲ کشور به صورت آنلاین در ارتباط است و اشتراک‌گذاری جرم و مجرم یکی از این هماهنگی‌ها در عرصه بین‌المللی است.
وی افزود: امروز همه کشورها این را می‌دانند که عقب‌ماندگی پلیس‌ها در عرصه مبارزه با جرایم سایبری بیشترین خطر را برای سایبر کشورها دارد.
وی همچنین گفت: در حوزه مبارزه با جرایم سایبر توسعه و پیشرفت همه کشورها معنا دارد و دنیا را قادر به پیشگیری و مقابله با جرایم می‌کند. به همین دلیل است که عملیات‌های بین‌المللی مانند پانگه‌آ یک تا چهار در دنیا با حضور پلیس‌های سایبری انجام می‌شود چون جرم در فضای سایبر گذشته از عدم وابستگی به زمان و مکان کاملا سیال و دارای هویت
پنهان است.
رییس پلیس فتا افزود: انجام همکاری‌های موثر بین‌المللی یک عنصر مهم و تعیین‌کننده در امر پی‌جویی و مقابله با جرایم سایبری است. امروز ایران آماده کمک به سایر کشورهاست و می‌توانیم تجربیات خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: