جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

واکاوی انتخاب مدرسه هوشمند

محتوای جدول

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک تربیت انسان های وارسته،خلاق،پویا و یاد گیرنده همواره مورد تاکید و سرلوحه نظام آموزشی کشور بوده و توجه مدیران، معلمان و دست اندرکاران به فناوری های روز و استفاده از ابزار های کارآمد برای پویایی نظام آموزشی از آن ناشی می شود.. در راستای این کار بزرگ، دانش پارسیان نیز گامی کوچک بر داشته و اقدام به تولید نرم افزار مدیریت هوشمند مدارس نموده است و جهت بهبود و گسترش آن نیازمند راهنمایی و هدایت خانواده بزرگ نظام آموزشی کشور می باشد.

 

در این راستا بایستی به مزیت های استفاده از نرم افزار مدیریت هوشمند مدرس اشاره نمود که :

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک تربیت انسان های وارسته،خلاق،پویا و یاد گیرنده همواره مورد تاکید و سرلوحه نظام آموزشی کشور بوده و توجه مدیران، معلمان و دست اندرکاران به فناوری های روز و استفاده از ابزار های کارآمد برای پویایی نظام آموزشی از آن ناشی می شود.. در راستای این کار بزرگ، دانش پارسیان نیز گامی کوچک بر داشته و اقدام به تولید نرم افزار مدیریت هوشمند مدارس نموده است و جهت بهبود و گسترش آن نیازمند راهنمایی و هدایت خانواده بزرگ نظام آموزشی کشور می باشد.

در این راستا بایستی به مزیت های استفاده از نرم افزار مدیریت هوشمند مدرس اشاره نمود که :

–    مدیریت نظام یافته و یکپارچه امور آموزشی ، پرورشی و پشتیبانی در تمام سطوح با استفاده از معماری اطلاعات یکپارچه در همه زیر سیستم های نرم افزار
–    تعامل پویا بین عوامل مدرسه( دانش آموزان ، معلمان، کارکنان ، اولیاء)و مدیران حوزه ستادی منطقه، استان و وزارت
–    قابلیت سازگاری با حداقل سخت افزارو بستر های ارتباطی موجود
–    کاربری بسیار ساده در عین دارا بودن قابلیت های بالا
–    تولید گزارش های پویا از داده ها و اطلاعات موجود در سیستم
–    امکان مبادله اطلاعات با سایر نرم افزار ها از طریق درگاه های استاندارد و امن
–    حفظ امنیت و پایداری اطلاعات در بالاترین سطح بر اساس آخرین فناوری های روز
–    قابلیت ایجاد تغییرات روزآمد در نرم افزار بر اساس نیاز های جدید نظام آموزشی
–    قابلیت به روزسانی خودکار وب سایت  مدرسه و سایر پرتال های مرتبط با نرم افزار

درادامه مطلب در باب مزیت های ذکر شده درخصوص مدیریت هوشمند مدارس به موارد ذیل اشاره میشود

1.    مدیریت آموزش
•    تقویم آموزشی
دارای قابلیت درج فعالیت‌های مدرسه و طبقه‌بندی آنها برحسب نوع وقایع یا برحسب بخش مربوطه و جستجو برای وقایع برحسب طبقه‌بندی آنها و دارای ویژگی برنامه‌ریزی ملاقاتها برای تعیین سریع اینکه چه کسانی در چه زمانهایی در دسترس هستند، می‌باشد.

•    برنامه‌ریزی کلاسی
نرم‌افزار با کنترل کامل بر روی مدیریت زمانبندی امکان ساخت مجازی هر نوع زمانبندی، دیدن، تغییر، ویرایش زمانبندی، دیدن تداخلات زمانبندی‎ها، تولید گزارشهای قابل چاپ و ارایه زمانبندی خودکار را فراهم می‌سازد.
•    جایابی معلمان
 تخصیص هر معلم به یک کلاس درس، یک موضوع و یک پایه در یک زمان خاص، محل و زمان تدریس هر معلم را در هر پایه تعیین می کند. این نرم افزار با فراهم کردن اطلاعاتی مانند زمان مرخصی و غیبت هر معلم و اطلاعات مربوط به معلمان قابل جایگزین و اولویت جایگزینی هر یک از آنها در هر زمان، به تعیین بهترین معلمان جانشین در هر مقطع زمانی کمک می‌کند.
•    جایابی دانش‌آموز
نرم افزار مدیریت هوشمند مدارس با تعیین برنامه آموزشی هر یک از دانش‌آموزان، گزارش قابل چاپی از این برنامه را به صورت آنلاین در اختیار دانش‌آموز و والدین وی قرار می‌دهد. این نرم‌افزار ترتیب‌های مختلف نشستن را که دارای قابلیت اضافه کردن عکس هر دانش‌آموز در جدول محل نشستن است نیز فراهم می‎سازد.
•    ابلاغ برنامه هفتگی به معلمان
برنامه هفتگی هر معلم در ابتدای سال برای وی ارسال می‌شود. برنامه هفتگی به طور مرتب به روزرسانی شده و در صورت تغییر در برنامه، این موضوع از طریق درگاه‌های ارتباطی از جمله پیام کوتاه، ایمیل، برنامه مکاتبات اداری و … به معلم اطلاع رسانی می‌شود.
•    مشاوره آموزشی
نرم‌افزار با ردگیری دایم نتایج آزمون‌های دانش‌آموزان براساس حد نصاب‌های تعیین شده هشدارهایی را برای کاربران تعیین شده ارسال می‌کند. متناسب با گزارشهای دریافتی به دانش‌آموزان، معلمان، اولیا و سایر ارکان واجد شرایط مشاوره‌های آموزشی داده می‌شود که نتایج آن در برنامه ذخیره می‌شود تا تاثیر آن بر عملکرد آینده دانش‌آموز و سایر ارکان بررسی شود.

2.    مدیریت یادگیری
•    طرح درس
آماده سازی طرح درس یکی از پیچیده‌ترین فعالیت‌های هر معلم در فرایند آموزشی است. این نرم افزار با در نظر گرفتن تمامی جزئیات لازم برای یک طرح درس استاندارد به معلمان کمک می‌کند تا نگارش طرح درس را به ساده‌ترین روش ممکن در زمانی کوتاه بدون از دست دادن جزئیات مهم انجام دهند. این نرم‌افزار، معلمان را قدم به قدم در نوشتن مراحل مختلف از جمله، اهداف کلی، اهداف جزیی، اهداف رفتاری،حیطه‌های رفتاری، روش تدریس، وسایل مورد نیاز،فعالیت‌های معلم، فعالیت‌های دانش‌آموزان، فعالیت‌های تکمیلی، زمانبندی فعالیت‌ها، ارزشیابی‌ها، تکالیف، خودارزیابی معلم، ارزیابی محتوا و … تا تولید یک طرح درس کامل به پیش می‌برد.
•    تکلیف
با استفاده از نرم افزار مدیریت هوشمند مدارس، تکالیف هر دانش آموز براساس اهداف رفتاری هر درس و فعالیت‌های هر دانش‌آموز توسط معلم مربوطه تعیین می‌شود. هم چنین نوع تکلیف و زمان تحویل آن به هر دانش‌آموز تخصیص داده می‌شود. دانش‌آموز می‌تواند به صورت آنلاین تکالیفش را در صفحه وب مربوط به خود مشاهده و نسبت به انجام آن اقدام کند، سپس تکالیف به همراه جزئیات به صورت خودکار برای معلم ارسال خواهد شد.
•    واژه نامه
امکان ایجاد واژه نامه‌ای‌ طبقه‌بندی شده درسی که قابلیت اضافه و کم کردن واژه در آن و جستجو براساس شاخص‌های مختلف درسی را مهیا می‌سازد.
•    نظرسنجی
تمامی مراحل برگزاري یک نظرسنجي از جمله طراحي پرسشنامه، تصحيح برگه‌ها، اعلام نتايج و تحليل داده‌ها به صورت آماري و نموداري انجام شده و موجب تسهيل و افزايش دقت و سرعت در انجام اين فرآيند می‌شود. انجام انواع نظرسنجی شامل نظرسنجی آنلاین و نظرسنجی کتبی با این نرم افزار به سادگی قابل انجام است.

3.    مدیریت کلاس
•    اجرای طرح درس
در این بخش معلم از طرح درس به عنوان نقشه راه برای پیشبرد کلاس استفاده می‌کند به طوری که با نمایش طرح درس معلم مرحله به مرحله آن را اجرا کرده و با در نظر گرفتن هدف ها کلی، جزئی و رفتاری فعالیت های مربوط به دخود و دانش آموزان را مدیریت می کند و گزارشهای لازم مربوط به هر مرحله را در برنامه ثبت می‌کند. نرم افزار روش های مختلف تدریس و ارائه محتوا چند رسانه ای را پشتیبانی می کند.
•    حضور و غیاب
ثبت آسان غایبین و تاخیرها، طبقه‌بندی آنها از نظر موجه و غیرموجه بودن و اضافه کردن یادداشت برای موارد خاص، تولید گزارش از حاضرین و گزارش‌های سفارشی برای یک روز خاص یا هر دوره زمانی خاص را فراهم می‌سازدو نتایج حاصله را به سایر بخش ها بصورت خودکار ارسال می کند.
•    ثبت رویدادهای کلاس
 معلم در صورت بروز هرگونه رخداد پیش‌بینی نشده در حین اجرای طرح درس، آن را به صورت گزارش در سامانه ثبت می‌کند.امکان ارسال رخدادها به دفتر روزنگار دانش آموز و معلم نیز وجود دارد.
•    ارزشیابی‌های ورودی، میانی و پایانی
امکان تولید انواع آزمون با رعایت حیطه‌ها و هدف های رفتاری، سوالات با درجه سختی‌های متفاوت و ایجاد آزمون‌های پویا به صورت چند گزینه‌ای، غلط-درست، سوالات تشریحی، شفاهی و … که نمرات آن براساس امتیاز هر سوال به طور خودکار تولید می‌شود.
•    ثبت امور انضباطی و رفتاری
ثبت رویدادهای دقیق مربوط به فعالیت‌های رفتاری و انضباطی مثبت یا منفی، ایجاد بی‌نظمی و پیامدهای آن و ثبت تاریخچه انضباطی روزانه هر دانش آموز و ارسال اطلاعات به والدین با جزئیات در هر بی‌انضباطی و پیامدها و جریمه‌های مربوط به آن در صورت لزوم.


4.    آزمون
•    طراحی سوال
طراحی سوال براساس سرفصل‌ها و اهداف رفتاری مربوط به هر یک انجام می‌شود. امکان طراحی انواع سوال و ارسال آن به بانک سوال بدون محدودیت در تعداد گزینه‌ها، نوع سوال از نظر چند گزینه‌ای، پاسخ کوتاه، تشریحی و …، پیوست‌های لازم مانند تصویر یا صدا، متن‌های مختلف مانند انگلیسی، فارسی یا تایپ فرمول که بتواند به شکل منظم طبقه‌بندی شده و به آسانی قابل بازیابی و استفاده مجدد به شکل تصادفی و انتخابی باشد. این نرم‌افزار امکان تعریف تمامی ویژگی‌های لازم برای سوالات را از جمله درجه سختی، وسایل لازم برای پاسخگویی (ماشین حساب و غیره)، نام طراح سوال، منبع درسی که سوال از آن طراحی شده، تاریخ طراحی، تاریخ ویرایش و اینکه سوال توسط چه کسی تغییر داده شده است، فراهم می‌کند. موتور جستجوی این نرم افزار امکان جستجوی سوالات را برحسب تمامی ویژگی‌های ذکر شده برای هر سوال را فراهم می‌سازد.

•    طراحی آزمون
در این بخش قالب آزمون شامل تعداد سوال، حیطه آموزشی، میزان درجه سختی سوال‌های آزمون، تعیین تعداد موضوعی سوال‌ها (تعداد سوالات از هر بخش و فصل)، حداکثر زمان پاسخگویی آزمون‌شونده به سوال‌های آزمون، مشخصات طراح و سایر الزامات طراحی آزمون، تعیین و برای اجرا آماده می‌شود. این سامانه توان تولید ارزشیابی های ورودی، مستمر، پایانی،توصیفی و پرژه ای را دارد.

•    برگزاری آزمون

نرم افزار قادر به اجرای آزمون به صورت الکترونیکی و قلم-کاغذی است. هچنین در خصوص نوع سوال، تمامی آزمون های چند گزینه ای، مشاهده ای توصیفی،کوتاه پاسخ ، تشریحی ، پروژه ای و چند رسانه ای را پشتیبانی می کند.

•    تحلیل آزمون
نرم افزار توان ارائه تحلیل های لازم با توجه به عملکرد دانش آموز در حوزه سطوح سختی، محتوایی ، مقایسه گروه های همسان و غیر همسان و سایر شاخص های موثر در سنجش را دارا می باشد. علاوه بر آن شاخص هایی مانند روایی ،پایایی،ضریب تمییز، ضریب تفسیر و… را استخراج و ارائه می کند.

•    ویراستاری سوال
این نرم افزار به منظور تولید بانک سوالات آزمون به صورت اشتراکی و با همکاری چند طراح و ویراستار که از طریق این نرم افزار از راه دور با یکدیگر مرتبط می‌شوند طراحی شده است. هر طراح و ویراستار بسته به ابلاغی که دریافت می‌کند تنها مجوز طراحی یا ویراستاری آزمون خاصی را دارد. طراح و ویراستار پس از اتمام کار برای برقراری ارتباط با سرور مرکزی تنها کافی است یک دکمه را کلیک کند تا سوالات به طور خودکار برای بانک سوال ارسال شود. این قابلیت به منظور برگزاری آزمون‌های سراسری و همزمان بسیار کارا و موثر است.
•    تخصیص آزمون
تعیین زمان،مکان و چینش گروهای مورد آزمون، حوزه بندی برای آزمون و صدور کارت ورود به جلسه الکترونیکی و یا کاغذی در صورت لزوم در این بخش انجام می گیرد.

•    تصحیح و تولید نمره
در برگزاری آزمون‌ها به صورت الکترونیکی در صورت تشخیص معلم نتیجه آزمون بلافاصله به دانش‌آموز نشان داده می‌شود. در آزمون‌های کتبی نیز پس از جمع‌آوری پاسخنامه‌ها، پاسخنامه‌ها توسط اسکنر تصویربرداری و توسط نرم‌افزار قرائت و نمره‌گذاری می‌شوند.نرم افزار امکان تولید نمره بصورت ترکیبی و تحلیلی را نیز دارد.
•    تولید کارنامه و گزارش
صدور کارنامه بر اساس درس‌های مورد آزمون و یا دسته‌بندی دانش آموزان در هر درس و در گروه‌ها و زیرگروه‌های مختلف می‌تواند انجام شود. با استفاده از نرم افزار مدیریت هوشمند مدارس می‌توان پس از تعیین حد نصاب قبولی، گواهی ها را با فرم دلخواه طراحی و تولید کرد یا با توجه به نتایج آزمون‌ها، برای هر یک از دانش‌آموزان نامه‌ای را با متن و فرمت دلخواه تولید و ارسال کرد. 

 


5.    مدیریت اداری و مالی
•    دبیرخانه
مدیریت کامل مکاتبات بین تمامی ارکان در داخل و خارج از مدرسه و ثبت اطلاعات نامه و اسناد وارده و صادره عادی، محرمانه و خیلی محرمانه، گزارش‌گیری کامل نامه و اسناد دبیرخانه براساس شاخص‌های مختلف، ثبت و پیگیری تماس‌های تلفنی و …، ثبت اطلاعات اسكن نامه‌ها و سایر ضمائم آنها، امکان مشاهده و ویرایش نامه‌های تایپ شده، ثبت و طبقه‌بندی، اصلی و فرعی نامه و گزارش‌گیری به تفکیک طبقه‌بندی، ارسال و دریافت پیام‌ها از سطوح بالاتر(منطقه، استان،…)، والدین، معلمان و …، از دیگر امکانات این نرم‌افزار است.
•    حسابداری
ایجاد کدهای حساب‌های مدرسه، ثبت اسناد حسابداری، هزینه‌ها، درآمدهای سرانه، فوق برنامه، شهریه‌ها، کمک‌های مردمی، تهیه گزارش‌های مورد نیاز آموزش و پرورش، دفتر روزنامه ، دفتر کل و ترازهای حساب ، با این نرم افزار امکان پذیر است.
•    
•    اموال
ثبت مشخصات كامل اموال، ثبت انواع وضعیت‌ها و رویدادهای موثر مالی بر اموال و ساختمان ها نظیر اسقاط، تعمیر و غیره، صدور سند حسابداری اموال در بازه‌های زمانی ماهانه و سالانه، امكان اصلاح شماره پلاك اموال بدون از دست دادن اطلاعات گذشته، گزارش ریز اموال به تفكیك پلاك، گزارش مربوط به تغییرات و نگهداری اموال و همچنین قابلیت استفاده از بارکدهای چند بعدی و RFID را دارا می باشد.
•    انبار
صدور رسيد و حواله انبار، درخواست کالا (اداری، آموزشی، آزمایشگاهی و …) و سفارش خريد و عمليات انبار گردانی، ورود و خروج کالا، نقل و انتقال کالا بين انبارها، امکان جستجوی کالا براساس شاخص های مختلف و … .  
•    بایگانی
با استفاده از نرم‌افزار مدیریت هوشمند مدارس کلیه اسناد، مدارک و فایل های معلمان ،دانش آموزان و مدرسه مانند فیلم، عکس و غیره بایگانی شده و براساس پارامترهای مختلف قابل جستجو و بازیابی سریع است.
•    نیروی انسانی
با استفاده از نرم افزار مدیریت هوشمند مدارس امکان ثبت اطلاعات پرسنل و معلمان، حضور و غیاب، آموزش کارکنان، مدیریت تشکیلات سازمانی شامل شرح وظایف، آرشیو پست‌ها و واحدهای سازمانی و … فراهم می‌شود.


6.    فوق برنامه
•    کتابخانه
ثبت کلیه ورودی‌ها و خروجی‌های کتاب بر اساس موضوع، نام مولف، عنوان و سایر شاخص‌های مرتبط، با قابلیت جستجو برای دانش آموزان، کارکنان و معلمان و مدیریت فرآیند امانت دهی و اشتراک کتاب های کاغذی و الکترونیکی.
•    مشاوره
ثبت برنامه های مشاوره ای مربوط به دانش آموزان در امور پرورشی، تحصیلی و اطلاع رسانی به مدیران معلمین و اولیا در صورت نیاز، اجرای سنجش های روانشناسی مشاوره در خصوص تعیین رشته و انتخاب شغل بر اساس علایق، توانایی ها و مهارت های دانش آموز.  
•    مناسبت هاو اردوها
ثبت اطلاعات برنامه های مناسبتی از جمله برنامه های مذهبی، جشن ها، اردوها، برنامه های ورزشی و همچنین  مقرارت و ضوابط اجرایی، برنامه های زمانی، آمادگی های قبلی، مجوزها و هماهنگی های لازم، تامین هزینه هاو سایر امور مربوط و امکان اطلاع رسانی به گروه های هدف را پشتیبانی می کند.


7.    مدیریت مبادله اطلاعات
قابلیت تبادل اطلاعات با سایر نرم افزارهای مورد استفاده در مدرسه، منطقه، ستاد، استان و دفاتر بخشی وزارتخانه ، با استفاده از درگاه های امن و استاندارد.

 
8.    مدیریت شهرستان/منطقه
قابلیت مبادله مکاتبات، بخشنامه‌ها و گزارش‌های مربوطه بین منطقه و مدرسه شامل برخط بودن مدرسه، تعداد دانش‌آموزان غایب و حاضر، تعداد معلمان و کارکنان در هر بخش، نمرات کلاسی، طرح درس‌های اجرا شده، آزمون‌های کلاسی مستمر، ترمی و سایر گزارش‌های مورد درخواست بخش‌های مختلف شهرستان/منطقه از رویدادهای مدرسه.


9.    مدیریت استانی
قابلیت تبادل اطلاعات بین منطقه و ستاد استان و حوزه ستاد وزارتخانه، طبقه‌بندی داده‌ها براساس کاربران مجاز و ارسال داده‌ها از طریق درگاه‌های تعیین شده به کاربران در زمان مقرر.

 
10.    مدیریت ستاد وزارت و دفاتر بخشی
قابلیت تبادل اطلاعات بین ستاد استان و ستاد وزارت، طبقه‌بندی داده‌ها براساس کاربران مجاز و ارسال داده‌ها از طریق درگاههای تعیین شده به کاربران در زمان مقرر و ارتباط چند لایه سازمان‌های وابسته و دفاتر بخشی با یکدیگر در حوزه ستاد.

11.    بهداشت و سلامت
امکان ثبت و ردگیری سوابق بهداشتی و سلامت دانش‌آموزان با سهولت در بازیابی اطلاعات مهم از جمله:
•    ثبت سوابق بیماری
•    واکسیناسیون و معاینات دوره‌ای
•    ثبت سوابق خاص و خطرناک
•    آموزش‌های سلامت
•    نمودار رشد دانش آموز
•    توصیه‌ها و پیشنهادات مربی بهداشت برای هر دانش آموز
•    ارتباط با اولیا
•    برنامه رژیم غذایی با توجه به نمودار رشد

12.    پایگاه اینترنتی  مدرسه (سایت)
پایگاه اینترنتی مدرسه (سایت) درگاهی است برای ارتباط با کاربران، دانش آموزان، معلمان، کادر مدرسه و الدین می باشد که به شبکه داخلی مدرسه دسترسی ندارند. از ویژگی های این پایگاه به روزسانی اطلاعات بصورت خودکار بر اساس اطلاعات تولیدی در شبکه داخلی مدرسه می باشد.

 


•    دانش‌آموزان
امکان مشاهده تکالیف و مهلت تکمیل و ارسال آنها توسط دانش‌آموز، امکان مشاهده کارنامه و نتایج امتحانات کلاسی، مستمر و ترمی و مقایسه نتایج هر دانش آموز با سایر دانش آموزان کلاس، مدرسه، منطقه، استان و کشور، گزارشهای عملکرد به شکل گزارشهای توصیفی و با استفاده از عبارات کیفی که می‌تواند کل فرایند یادگیری را پوشش دهد قابل دسترسی است. کارنامه دانش‌آموزان علاوه بر عملکرد درسی، عملکرد اجتماعی و عاطفی و جسمانی-فیزیکی آنها را نیز منعکس می‌کند. گزارش عملکرد دانش‌آموزان به صورت جدول و نمودار می‌تواند از طریق درگاه‌های مختلف برای آنها و والدینشان ارسال شود.

•    والدین
امکان مشاهده تکالیف و مهلت تکمیل و ارسال آنها، امکان مشاهده کارنامه و نتایج امتحانات کلاسی، مستمر و ترمی و مقایسه نتایج هر دانش آموز با سایر دانش آموزان کلاس، مدرسه، منطقه، استان و کشور، گزارشات عملکرد به شکل گزارشات توصیفی عملکرداجتماعی ، عاطفی و جسمانی-فیزیکی قابل دسترس است. والدین در این بخش امکان اطلاع از وضعیت مالی ، خرید خدمات و کالای مدرسه از جمله ناهار و سرویس و اطلاع از فوق برنامه‌ها و اردوها را خواهند داشت. هم‌چنین امکان اطلاع از نتایج جلسات مشاوره برای والدین در این قسمت فراهم می‌شود. 


•    کادر آموزشی اداری
در این بخش اطلاعات لازم در ارتباط با کادر آموزشی و اداری مدرسه  فراهم می‌شود . امکان مکاتبه  با مدیران، معلمان  و کارکنان مدرسه فراهم است .  

 
•    انجمن اولیا و مربیان
این بخش شامل معرفی اعضا، مصوبات، برنامه جلسات اولیا و مربیان، نظرها و پیشنهادها و مشارکت‌های مردمی و مکاتبه بااعضای انجمن است.


•    فوق برنامه‌ها
اطلاعات مربوط به برنامه‌های ورزشی، برنامه‌های هنری، برنامه‌های مذهبی و اردوها در این بخش قابل دسترسی است.


•    بهداشت و تغذیه
امکان دسترسی به نمودار رشد و شاخص های بهداشتی و سلامت توده بدنی دانش آموزان، رژیم غذایی مناسب برای هر یک، نکات بهداشتی و نکات ایمنی

 
•    تالار گفتگو
کاربران مختلف با عضویت در تالارهای گفتگوی مدرسه می‌توانند در زمینه‌های مختلف به بحث و گفتگو پرداخته و دانسته‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. به اين ترتيب که هر گروه از كاربران مي‌توانند از طريق يك صفحه مخصوص اطلاعات مورد نظر را با يكديگر مبادله نمايند.


•    کتابخانه
نرم‌افزار امکان جستجو کتاب های موجود و کتاب های مورد نیاز مدرسه، امکان اهدای کتاب و اشتراک گذاری کتاب و تدوین نشریه الکترونیکی مدارس را به صورت گروهی بدون نیاز به حضور دانش‌آموزان در یکجا فراهم می‌سازد به طوری که در تدوین این نشریه تعداد زیادی از دانش‌آموزان تحت نظارت مدرسه می‌توانند شرکت کنند و نتیجه را به صورت یک نشریه الکترونیکی یا حتی کاغذی منتشر کنند.  


•    ثبت نام
فرایند جامع ثبت نام و پذیرش دانش‌آموز که به خانواده‌ها امکان پیش ثبت نام و ثبت نام به شکل آنلاین را می‌دهد و نتایج پذیرش نیز به اطلاع متقاضیان می رسد.


•    فارغ التحصیلان
امکان دسترسی فارغ‌التحصیلان به اطلاعات مدرسه، آلبوم عکس، دریافت تائیدیه مدارک، اطلاع از پست‌ها و مشاغل همکلاسی های سابق کمک به مدرسه و  اطلاع از برنامه گردهمایی‌ها از طریق این بخش فراهم می‌شود.


•    تماس با ما
امکان برقراری ارتباط اولیا با مسئولین بخش‌های مختلف مدرسه و معلمان به اشکال مختلف از جمله گفتگوی آنلاین، ایمیل و غیره به شکل ساده و سریع وجود دارد.


•    مدرسه ما
توسط این بخش اطلاعات مربوط به تاریخچه مدرسه، بروشور مدرسه، امکانات مدرسه و قوانین و مقررات مدرسه فراهم می‌شود. بخش پرسش و پاسخ‌های متداول نیز در این قسمت قرار دارد که دارای قابلیت مدیریت FAQ و قابلیت طبقه‌بندی براساس نوع پرسش‌ها و پاسخ‌ها است. هم چنین امکان مشاهده تقویم آموزشی این بخش مهیا شده است.


•    نظرسنجی
با اضافه کردن قابلیت نظرسنجی به هر صفحه، به سادگی می‌توان نظرات مخاطبین نسبت به مطالب قرار داده شده در صفحه مورد نظر را جویا شد.

 
•    تابلو اعلانات
هر کلاس دارای یک صفحه وب اختصاصی است که در آن اخبار می‌تواند برای دانش‌آموزان و والدین قرار داده شود.


•    آلبوم عکس
امکان آپلود عکس توسط کاربران مجاز شامل کارکنان، معلمان، دانش آموزان و غیره در صفحات مجاز وجود دارد. آلبوم عکس دارای قابلیت نوشتن شرح برای هر عکس و طبقه‌بندی و جستجو براساس پارامترهای مختلف از جمله عنوان و تاریخ است.
•      مدیریت لینکها
معرفی لینکهای مفید و امکان اضافه و حذف لینکها توسط کاربران مجاز.
•    اطلاع رسانی و اخبار
اخبار از طریق شبکه داخلی یا وب تخصیص می‌یابد و با امکان گرفتن نظرها عکس‌العمل مخاطبین نسبت به اخبار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

•    سیستم اطلاع رسانی اولیا
این سیستم با دریافت گزارش از بخش‌های مختلف نرم‌افزار این گزارش‌ها را با فرمت‌های تعیین شده در زمان‌های تعیین شده از طریق درگا‌های انتخابی برای اولیا ارسال می‌کند.


•     کمک آموزشی
امکان دسترسی به کتب الکترونیکی و چند رسانه ای، ویدئوهای آموزشی و سایر امکانات کمک آموزشی به صورت عمومی و اختصاصی فراهم می شود.

تهیه وتنظیم: مهدی حیدرپور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: