جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

ورود اینترنت پرسرعت به آفریقا توسط گوگل

محتوای جدول

پروژه‌ای که گوگل اخیرا دارد روی آن کار می‌کند، پروژه لون (loon) است که در آن بالون‌هایی را به سطحی از جو زمین ارسال می‌کنند تا از طریق آنها امواج وای‌فای اینترنت را به تمامی‌ مناطق جهان برسانند. این شرکت اوایل امسال میلادی نیز طرح تجاری را مطرح کرد که براساس آن، از طریق امواج تلویزیونی، اینترنت را در دسترس کاربران قرار خواهد داد و از آنجا که این کار نیازمند همکاری دولت‌ها است، گوگل با دولت‌هایی نظیر آفریقای جنوبی و کنیا گفت‌وگوهایی داشته است. اما گویا گوگل باز هم برنامه‌هایی برای دستیابی به اهداف توسعه اینترنت‌اش دارد.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,  چندی پیش مدیران گوگل از طرحی پرده‌برداری کردند که طی آن گوگل قصد دارد با کابل‌کشی و ایجاد امکانات در بخش‌هایی از دنیا که زیرساخت‌های مناسب وجود ندارد، اینترنت پرسرعت راه بیندازد. با اجرای این پروژه که Project Link نام دارد، ارایه‌دهندگان اینترنت محلی می‌توانند با ارایه اتصال‌های اینترنتی سریع‌تر، فرصت‌های بهتری در اختیار متخصصان و مراکز آموزشی قرار دهد. کای والف (Kai Wulff)، مدیر بخش Access Field گوگل در این باره می‌گوید: آفریقا منزلگاه بیش از یک میلیارد انسان و پرسرعت‌ترین قاره از نظر رشد جمعیت است. اما فقط 16 درصد از افراد این منطقه به اینترنت دسترسی دارند.  وی می‌افزاید: به طور کلی ما جمعیت وسیعی را داریم که هیچ امکانی برای دسترسی به اینترنت، شبکه قابل اطمینان به دسترسی به آخرین اخبار و ابزاری برای پیوستن به اقتصاد جهانی یا پلات‌فورمی‌ برای ایجاد و توزیع عکس، ویدیو و محتوا ندارند.
گوگل قصد دارد این پروژه را در کامپالا، پایتخت پرجمعیت اوگاندا اجرا کند. به اعتقاد گوگل، معمولا فعالیت‌های آنلاین با سرعت‌هایی کمتر از اینترنت پهن‌باند انجام می‌شود. در حالی که ارایه اتصالات اینترنتی سریع‌تر اصولی کلیدی است و در همین راستا نیز گوگل می‌خواهد زنجیره تامین اینترنت آفریقا را تقویت کند.
والف در این باره می‌گوید: بخش‌هایی از این زنجیره هم‌اکنون قوی هستند؛ مثلا کابل‌های زیردریایی داده‌ها را به سواحل آفریقا می‌رسانند و ارایه‌دهندگان شبکه‌های همراه در حال توسعه خدمات خود در سرتاسر این قاره هستند. وی می‌افزاید: ما در حال حاضر زیرساخت‌های با کیفیت و قابل اطمینانی را در چندین نقطه از این قاره ایجاد کرده‌ایم که با سرعت و ظرفیت بالا می‌توانند آخرین دستاوردها و اخبار را از طریق وب در اختیار این افراد قرار دهد. گوگل هنوز اظهارنظری درباره اینکه چه زمانی و تا کجا قرار است این پروژه پیش برود، نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: