جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

پرداخت 7 هزار میلیارد ریالی همراه‌اول به دولت

محتوای جدول

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران از نوسازی شبکه‌های رادیویی همراه اول بندرعباس، کیش و قشم تا پایان سال 92 خبر داد.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, وحید صدوقی در حاشیه همایش معاونت‌های بازاریابی همراه اول که در بندرعباس برگزار شد، با بیان اینکه همراه اول به عنوان نخستین شبکه موبایل کشور از 19 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: در حال حاضر شرکت همراه اول دارای 62 میلیون مشترک تلفن همراه است و در تمامی ‌شهرهای مصوب وزارت کشور یعنی یکهزار و 165 شهر کشور با توجه به تعهد خود شبکه تلفن همراه ایجاد کرده است.
وی افزود: هم‌اکنون 70 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور و تمامی ‌مسیرهای ریلی و جاده‌های اصلی و 85 درصد جاده‌های فرعی تحت پوشش شبکه همراه اول هستند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در ادامه به طرح نوسازی شبکه‌های تلفن همراه این شرکت اشاره کرد و افزود: طبق برنامه راهبردی پنج ساله شرکت ارتباطات سیار ما هم‌اکنون در حال نوسازی شبکه‌های تلفن همراه هستیم و بر این اساس سال گذشته کل شبکه سوییچ و سیگنال همراه اول نوسازی شد و نوسازی شبکه رادیویی همراه اول نیز آغاز شده است.
صدوقی گفت: در این راستا کار نوسازی شبکه‌های رادیویی شهرهای بندرعباس، کیش و قشم با راه‌اندازی سایت‌های جدید BTS تا پایان امسال انجام می‌شود و هم‌اکنون کار نوسازی شبکه در 15 مرکز در کشور در حال اجراست.
وی در مورد افزایش تعرفه‌های شرکت همراه اول گفت: تعرفه‌های خطوط دایمی‌ همراه اول حدود 10 سال است که هیچ افزایشی نداشته و آخرین تغییر نرخ تعرفه خطوط دایمی ‌این شرکت مربوط به سال 82 است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در خصوص رتبه جهانی شرکت همراه اول، گفت: در حال حاضر طبق اعلام اتحادیه جهانی موبایل یکهزار و سه اپراتور تلفن همراه در دنیا فعال است که از نظر تعداد مشترکان دایمی‌ همراه اول در رده 17 دنیا و از نظر آمار کل مشترکان رتبه 25 جهانی را در اختیار دارد و در منطقه و ایران نیز همراه اول رتبه نخست را در اختیار دارد.
صدوقی با بیان اینکه در سه سال گذشته حدود 31 درصد از درآمد شرکت همراه اول به خزانه کشور واریز شده است، افزود: این مبلغ در حدود هفت هزار میلیارد تومان بوده و این مبلغ از سوی وزارت ارتباطات مدیریت می‌شود تا در مناطق محروم و روستاهایی که هنوز شبکه تلفن همراه وجود ندارد، این شبکه ایجاد شود.
وی گفت: در حال حاضر خدمات اینترنت نسل دوم از سوی همراه اول ارایه می‌شود و افزایش سرعت اینترنت نیازمند ایجاد خدمات نسل سوم و چهارم است اما از سال 87  با توجه به دوره انحصاری که ایجاد شده شرکت همراه اول نمی‌تواند خدمات نسل جدید موبایل را ارایه دهد و این دوره انحصار بار دیگر نیز تمدید شده است اما شرکت همراه اول با نوسازی شبکه‌های خود بستر را برای ارایه این خدمات آماده کرده است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار همچنین در مورد مطرح شدن مسایلی در خصوص زیان تشعشعات آنتن‌های BTS گفت: این مساله یکی از دغدغه‌های اصلی ما بود و بر این اساس پنج سال پیش یک کار پژوهشی در این خصوص توسط دانشگاه علم و صنعت صورت گرفت که در 50 میدان تهران میزان تشعشعات مورد بررسی قرار گرفت و چگالی امواج تلویزیون و رادیو fm، 9 برابر شبکه موبایل و چگالی رادیو am ، 27 برابر امواج موبایل بود و بر این اساس باید گفت که شبکه تلفن همراه، شبکه‌ای سالم است.
وی افزود: میزان تشعشع آنتن‌های موبایل در فاصله نزدیک به این آنتن‌ها بسیار کم است و بیشترین میزان تشعشع در 100 متری آن است که این میزان هم یک صدم استاندارد است و توسعه و افزایش آنتن‌های BTS میزان فاصله را کاهش خواهد داد که با توجه به این مساله میزان تشعشع نیز کاهش خواهد یافت.
وی همچنین گفت: در حال حاضر از هفت میلیارد جمعیت دنیا حدود 6/8 میلیارد نفر مشترک تلفن همراه وجود دارد که در تمامی ‌مناطق از این شبکه‌ها استفاده می‌شود و سازمان بهداشت جهانی نیز تاکنون در مضر بودن این شبکه‌ها مساله‌ای مطرح نکرده و تمامی ‌سایت‌های BTS ایجاد شده در ایران نیز با تایید سازمان انرژی اتمی‌ بوده است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در ادامه از اجرای طرح سیم‌کارت دانشجویی توسط همراه اول خبر داد و افزود: نرخ مکالمه در این طرح 12 درصد ارزان‌تر از نرخ معمولی است و اگر دانشجویان با یکدیگر نیز مکالمه داشته باشند نرخ ارازن‌تر خواهد بود.
صدوقی در مورد طرح سلامت یار همراه اول نیز گفت: در این طرح که نمونه دستگاه آن ساخته و اجرای آن به صورت پایلوت انجام شده، سنسورهایی همراه فرد خواهد بود که شاخص‌های حیاتی بدن را اندازه‌گیری و در صورت وخیم شدن وضعیت از طریق تلفن همراه به فرد مورد نظر و مرکز اعلام می‌کند که این طرح برای بیمارانی که باید تحت کنترل باشند مناسب است اما باید مرکزی برای آن ایجاد شود.
وی گفت: میزان کیفیت کار همراه اول در تمامی ‌استان‌ها رشد داشته و از لحاظ میانگین درآمد به ازای هر مشترک استان هرمزگان در رتبه اول کشور قرار دارد که این مساله نشان‌دهنده کیفیت کار خوب همراه اول در این استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: