جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

کارت‌گرافیک ایسوس در اوج رده‌بندی برندها در بازار

محتوای جدول

بازار کارت گرافیک پر از برندهای گوناگونی است که هر کدام سهمی‌از میزان فروش بازار را به خود اختصاص داده‌اند؛ برندهایی که با هم رقابتی شدید برای کسب سهم فروش بیشتر در بازار دارند و هر از چند گاهی محصولی جدید و باقابلیت‌تر از قبل به بازار عرضه‌ می‌کنند.

فناورانبه گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک,سابقه‌های بازار در زمینه عرضه کارت‌های گرافیک است.
فعالان بازار با اشاره به این موضوع که به دلیل رشد تقاضا برای لپ‌تاپ و تبلت، بازار PC و در پی آن بازار قطعات کامپیوتری نظیر کارت گرافیک و مادربورد تا حدودی نسبت به قبل محدود شده است می‌گویند؛ اگرچه تقاضا برای کارت‌های گرافیک به اندازه سال‌های قبل نیست، اما بازار این کالا مشتریان تخصصی خود را دارد. مشتریانی که به دنبال باقابلیت‌ها به بازار می‌آیند. به گفته آنها؛ بخشی از نیاز کاربران هم از طریق برندهای جدید که قیمت کمتری دارند تامین می‌شود. به این ترتیب بازار کارت گرافیک در حال حاضر با دو گروه مشتری مواجه است. خریدارانی که به دنبال محصولات حرفه‌ای و باقابلیت هستند و خریدارانی که با هدف رفع نیاز روزمره برای خرید کارت گرافیک اقدام می‌کنند.
 گروهی از فعالان بازار می‌گویند؛ بخشی از کاهش تقاضا در بازار کارت گرافیک و کاهش سهم فروش برندهای مطرح در بازار ناشی از رشد عرضه برندهای آشناست. به طوری که در بازار شاهد هستیم برندهایی که تا شش ماه قبل اصلا حضوری در بازار نداشته‌اند و یا اینکه سهم فروشی بسیار کم در بازار داشتند، اکنون با رشد تقاضا در بازار مواجه شده‌اند.
به گفته فعالان بازار؛ در هر حال برندهای
MSI، ASUS ،GIGABYTE، XFX در بازار شناخته شده بوده و محصولاتی باقابلیت و حرفه‌ای عرضه می‌کنند و اینک نیز در رده‌های اول تا سوم بازار کارت گرافیک ایستاده‌اند.
براساس اعلام باشگاه فعالان آی سی تی نیز، در بین برندهای موجود در بازار کارت گرافیک، برند ASUS با کسب 26/7درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه نخست محبوب‌های بازار کارت گرافیک ایستاده است. سهم محبوبیت کارت گرافیک‌های این برند در شش ماه گذشته در حدود 25/9درصد گزارش شده است. براساس این گزارش، کاهش تقریبا یک درصدی محبوبیت کارت گرافیک‌های این برند در مقابل کاهشی که در میزان محبوبیت و فروش سایر برندها مشاهده می‌شود چندان به چشم نمی‌آید.
پس از این برند نیز GIGABYTE با کسب سهم فروش 18/9درصد در رتبه دوم محبوب‌های بازار کارت گرافیک ایستاده است و موفق به تصاحب جایگاه  XFX که تا همین شش ماه قبل لقب دومین برند محبوب بازار کارت گرافیک را یدک می‌کشید،
شد.
سهم محبوبیت کارت گرافیک‌های GIGABYTE شش ماه قبل در حدود 21/8درصد بوده است. و اما در مقام سوم محبوب‌های بازار کارت گرافیک، برند XFX که در شش ماه گذشته با کسب 25/1درصد در رتبه دوم محبوب‌های بازار کارت گرافیک بود قرار دارد. کسب سهم محبوبیت کارت گرافیک‌های این برند اینک 15/4درصد از کل بازار است.
SAPHIRE برند دیگری است که توانسته است با کسب 6/4 درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه بعدی محبوب‌های بازار کارت گرافیک بایستد. سهم محبوبیت کارت گرافیک‌های این برند، شش ماه قبل تنها یک درصد گزارش شده است. البته برندهای دیگری نظیر ELITE ،GAINWARD در بازار نسبت به شش ماه قبل رشد داشته‌اند. به عنوان مثال ELITE که تا همین شش ماه قبل سهم محبوبیتی در حدود یک درصد در بازار کارت گرافیک داشت اینک سهم محبوبیت حدود شش در صد دارد.
همچنین GAINWARD اینک در بازار سهم محبوبیتی در حدود 5/3 درصد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: