جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

کامپیوتر آلوده به تروجان زئوس=خالی شدن حساب بانکی

محتوای جدول

تروجان جديد: سرقت از بانك و سپس به خدمت گرفتن قربانيانآخرين نسخۀ تروجان زئوس از حساب قربانيان براي انتقال پول به ­سرقت­ رفته به حساب­هاي خود استفاده مي­كند.

 

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک، گروهي از مجرمان استفاده از تروجان متداول بانكي زئوس  را براي تبليغ فعاليت­هاي همدستان خود آغاز كرده­اند. اين كار با به نمايش گذاشتن تبليغاتي صورت مي­گيرد كه افراد جوياي كار در سايت­هاي معرفي مشاغل با آن­ها برخورد و بر رويشان كليك مي­كنند.

معمولاً قربانياني كه كامپيوترهايشان به تروجان زئوس آلوده مي­شود بايد نگران خالي­شدن حساب بانكي­شان باشند. اما اگر قربانيان براي اطلاع از مشاغل به سايت پربينندۀ CareerBuilder.com مراجعه كنند، در اثر فعاليت انواع تازه­اي از تروجان زئوس، با تبليغاتي مواجه خواهند شد كه به مشاغلي در شركت­هاي غيرواقعي اشاره مي­كنند. در واقع، اين تبليغات به مجرمان در انتقال پول مسروقه به كشورهاي ديگر و خريد كالا با اين پول­ها كمك مي­كنند.

 يافتن كساني كه در فعاليت­هاي غيرقانوني مشاركت كنند از جمله دشواري­هايي است كه مجرمان با آن­ مواجه­اند اما نياز ضروري آنان نيز هست. بدون وجود اين دسته از قربانيان، مجرمان سايبري براي انتقال پول­هاي مسروقه با مشكلات فراواني روبه­رو مي­شوند.

اين افراد با دقت تحت كنترل مجرمان قرار مي­گيرند. وقتي مجرمان سايبري به كامپيوتر مشتريان نفوذ مي­كنند و به حساب­هاي بانكي آنان دست مي­يابند، نياز به يافتن جايي دارند كه بتوان پول برداشته­شده را به آن منتقل كرد. در اغلب موارد، اين پول­ها به حساب يك يا چند تن از افراد مذكور انتقال مي­يابد و از طريق آنان به حساب­هايي در خارج از كشور صاحب حساب منتقل مي­شود. وقتي رد اين واسطه­ها از طرق قانوني پيدا مي­شود، مجرمان ديگر ارتباط­شان را با آن­ها قطع كرده­اند و نمي­توان آن­ها را يافت.

تروجان جديد: سرقت از بانك و سپس به خدمت گرفتن قربانيان

بعضي از اين واسطه با آگاهي دست به اين كار مي­زنند، اما اغلب آن­ها در جست­و­جوي كار يا درآمدي آسان درگير اين كار مي­شوند. مجرمان در اين دست از فعاليت­ها معمولاً براي استخدام “واسطۀ خريد كالا”، “مدير مالي” و “كار در خانه” تبليغ مي­كنند. تبليغات ئي­ميلي عموماً قادر به جلب داوطلب براي اين نوع مشاغل نيستند اما تبليغي كه در سايت شغل­يابي درج شده باشد معمولاً مورداعتمادتر است.

بدون وجود اين واسطه­ها، امكان انتقال پول­هاي به دست آمده از جرايم سايبري فراهم نمي­شود. مركز شكايات جرايم اينترنتي امريكا اعلام كرده كه بنابر گزارش­هاي به دست آمده از شهروندان امريكايي، 290000 مورد نفوذ در سال 2012 در اين كشور رخ داده است. اين حملات هزينه­اي بالغ بر 525 ميليون دلار در پي داشته­اند. بات­نت­هاي سيتادل (Citadel) كه اخيراً با تلاشي گروهي با هدايت مايكروسافت از كار افتادند، مسئول بيش از 500 ميليون دلار خسارتي­اند كه بر اثر جرايم سايبري طي دو سال اخير وارد شده است.

با افزايش آگاهي مردم از اين نوع جرايم، كار مجرمان در يافتن واسطه­ها دشوارتر شده است و براي استخدام آن­ها نيازمند به­كارگيري رو­ش­هاي مبتكرانه­تري شده­اند.

بنا بر اعلام تراستير، گردانندگان زئوس، با استفاده از سايت كريربيلدر (CareerBuilder) امكان دسترسي خود را به واسطه­هاي بالقوه افزايش مي­دهند زيرا در اين روش كساني مورد هدف قرار مي­گيرند كه فعالانه در جست­وجوي شغل­اند و از طريق كريربيلدر راحت­تر مي­توان به آنان قبولاند كه به شغلي قانوني دست يافته­اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: