جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

کلنگ ساخت بندر خشک فناوری اطلاعات به زمین خورد

محتوای جدول

کلنگ احداث نخستین بندر خشک مبتنی بر وب با هدف کاربردی کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات و دسترسی و نظارت بر کالا به صورت غیرحضوری به زمین زده شد و به زودی فاز نخست این پروژه به بهره‌داری می‌رسد.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, مجوز احداث نخستین بندر خشک فناوری اطلاعات اردیبهشت ماه امسال با تصویب هیات دولت صادر و اقدامات آن در وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی انجام شده است.
در این راستا گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد احداث این بندر را با بودجه سه هزار میلیارد ریالی و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قائم مقام وزیر، رییس سازمان تامین اجتماعی کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار یزد کلید زد.
محمدرضا رضایی‌نژاد مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان در این مراسم با اظهار امیدواری اینکه بهره‌برداری کامل از نخستین بندر خشک مبتنی بر وب در دولت تدبیر و امید به اتمام برسد گفت: احداث این بندر با هدف ترانزیت ارتباطی کالا و توسعه تجارت الکترونیکی برای نخستین بار با سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در حال انجام است و به زودی فاز نخست آن به بهره‌داری می‌رسد.
وی با تاکید بر اینکه این بندر در ‌هاب منطقه‌ای کشور و در نقطه سوق الجیشی ترانزیتی ایران قرار گرفته است، افزود: این نقطه دسترسی‌های ریلی، هوایی و ترانزیتی از محورهای شمال جنوب و همچنین شرق به غرب را داراست و در این پروژه از الگوی ترانزیتی جاده ابریشم الهام گرفته شده است.
رضایی نژاد گفت: با افتتاح این بندر، تجار و بازرگانان ایرانی نیاز به حضور فیزیکی در بندرهای فعلی کشور را ندارند و تمامی امور مربوط به ترخیص کالاها به صورت غیرحضوری انجام می‌شود؛ همچنین دسترسی و نظارت بر کالای وارد شده به کشور مبتنی بر وب است و تمامی امور مربوط به کمرگ نیز به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام
خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: