جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

کینکت آینده چه شکلی خواهد بود؟

محتوای جدول

شاید یک روز کینکت آنقدر پیشرفت کند که قادر باشد شما را از پشت دیوارهای خانه‌تان نیز دنبال کند.

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) یک ابزار ردگیری حرکتی طراحی کرده‌اند که به قول خودشان “کینکت آینده” است. این وسیله می‌تواند با دقت بسیار بالا و فقط با استفاده از امواج رادیویی، کاربرش را حتی در اتاق‌های دیگر و پشت دیوار تشخیص دهد، دنبال کند و با دقت بالایی محل او را تعیین کند. این دستگاه قادر است کاربر را با خطای ۱۰ سانتی‌متر ردیابی کند. همچنین به جز توانایی دیدن آن سوی دیوار، می‌تواند فرد را بی‌آنکه فرستنده به همراه داشته باشد، ردیابی کند. درواقع برخلاف دیگر سیستم‌های ردیابی مبتنی بر وای‌فای، این دستگاه حرکات فرد را با امواج رادویی ارسال شده توسط خودش تشخیص می‌دهد. یکی از این محققان می‌گوید: کاری که ما انجام می‌دهیم تمرکز روی تعیین مکان از میان دیوار و بدون نیاز به فرستنده یا گیرنده است.
درواقع، ما از بازگشت امواج از بدن انسان استفاده می‌کنیم. مساله جالب این است که دقت ما حتی از سیستم‌های تعیین مکان وابسته به وای‌فای هم بالاتر است. این محققان، ایده خود را ثبت کرده‌اند و برای آن چندین اپلیکیشن متنوع نیز طراحی کرده‌اند. آنها معتقدند دستگاه‌شان به جز بازی، می‌تواند در اموری مثل روشن و خاموش کردن چراغ هنگام ورود و خروج افراد به اتاق یا تحت نظر گرفتن بیمار نیازمند مراقبت‌های ویژه به کار گرفته شود. آنها حتی امکان استفاده از آن در فروشگاه‌های بزرگ برای نظارت بر مشتریان را نیز پیشنهاد می‌دهند.
البته این دستگاه با محدودیت‌هایی همراه است که عبارتند از اینکه خیلی جا می‌گیرد، فقط می‌تواند حرکات یک نفر را تشخیص دهد و نمی‌تواند بین افراد و اشیای در حرکت تفاوتی قایل شود. این در حالی است که چندی پیش، محققان دیگری موفق به ساخت سنسور تشخیص حرکتی برای کینکت شده‌اند که می‌تواند بیش از دو نفر را ردیابی کند. این سنسور که با کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد، به کاربران اجازه می‌دهد تا فقط با گفتن عبارت «ایکس‌باکس روشن» کنسول بازی خود را روشن کنند. مایکروسافت اخیرا اعلام کرد که کینکت حتی می‌تواند به طور هم‌زمان به دو نفر گوش دهد و فرمان‌های آنها را نیز درک کند. کینکت می‌تواند حتی حرکت دهان فرد را حتی در اتاقی تاریک هم تشخیص دهد. این سنسور می‌تواند صورت‌های مختلف را در قالب یکهزار و 400 نقطه ضبط و حرکت 25 عدد از این نقطه‌ها را در صورت شش فرد متفاوت در اتاق شناسایی کند. توانایی کینکت در تشخیص صدای هم‌زمان دو نفر استفاده‌های فراوانی در بازی‌های ویدیویی به ویژه بازی‌های چند نفره خواهد داشت؛ از جمله زمانی که دو گیمر می‌خواهند با هم همکاری و هماهنگی کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: