جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

گذری بر افزایش سرعت نرم افزارهای قابل نصب بر روی خودرو.

محتوای جدول

mycomand-630opیک شرکت پژوهشی پیش‏بینی کرده است بازار جهانی نرم‏افزارهای کاربردیِ قابل نصب بر روی خودروها تا سال ۲۰۱۸ به ۱٫۶۷ میلیارد دلار برسد.

 

به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک؛ شرکت پژوهشی اِی بی آی ریسرچ (ABI Research) پیش‏بینی کرده است که تعداد نرم‏افزارهای کاربردی یا اپ‏های نصب شده بر روی خودروها از ۱۲ میلیون در پایان سال ۲۰۱۲ به ۴٫۳ میلیارد عدد در پایان سال ۲۰۱۸ خواهد رسید و درآمد تولیدکنندگان این نرم‏افزارها نیز تا آن زمان به ۱٫۶۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات مورد نیاز خودروها رفته‏رفته رغبت بیشتری برای تولیدنرم‏افزارهای کاربردیِ قابل نصب بر روی خودروها-سرگرمی پیدا می‏کنند. به نظر آنها تجهیز خودروها به این فناوری‏ها باعث تمایز محصولات آنها در بازار خواهد شد.

یکی از تحلیلگران شرکت اِی بی آی در این زمینه گفته است: پیش‏بینی ما این است که بازار سیستم‏های سرگرمی- اطلاعاتی قابل نصب بر روی خودروهای متصل به اینترنت در چند سال آینده رشد شتابنده‏‏تری خواهد یافت و در این میان، نرم‏افزارهای کاربردی قابل نصب بر روی این خودروها نیز اهمیت ویژه‏ای خواهد یافت.

Automotive App

خودروهای متصل به اینترنت به خودروهایی گفته می‏شود که قابلیت اتصال به شبکه‏هایی مثل اینترنت را دارا هستند و می‏توانند نرم‏افزارهای کاربردی مورد نیاز خود را از طریق این شبکه‏ها دانلود و بر روی پلت‏فرم خود نصب کنند. این خودروها چند سالی است که وارد بازار شده است اما تاکنون بازار آن رشد چندان قابل توجهی نداشته‏ است.

گزارش اِی بی آی نشان می‏دهد که اپل و گوگل از جمله مهمترین شرکت‏هایی هستند که می‏کوشند سهم قابل توجهی از بازار نرم‏افزارهای قابل نصب بر روی خودروها را از آن خود کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: