جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

گردش فیزیکی اسناد مالی در وزارت بهداشت حذف شد.

محتوای جدول

 

 

 

دکتر عباس حسنی ضمن اعلام خبر حذف گردش فیزیکی اسناد مالی در وزارت بهداشت اظهار داشت: یکی از فعالیت های ذیحسابی و امور مالی وزارت بهداشت، طراحی و استقرار سامانه سام وب “سیستم الکترونیکی مالی وزارت بهداشت” و همچنین سیستم “ابلاغ اعتبار هوشمند”بوده است که بر اساس آن ارائه گزارشات مالی و عملکرد اقدامات مالی جهت ذینفعان داخلی و خارجی سازمان در قالب دسترسی تحت وب و حرکت به سمت دولت الکترونیک بوده است.


به گزارش شبکه خبری دولت الکترونیک, وی افزود: با طراحی سیستم “حذف گردش فیزیکی اسناد مالی”که (حسب بررسی میدانی به عمل آمده، برای اولین بار در بخش دولتی کشور صورت گرفته است) در بعد انجام بهینه و سریع امور مربوط به ارباب رجوع سرعت انجام امور را به شدت افزایش داده و میانگین وصول دستور پرداخت و پرداخت به ارباب رجوع، به کمتر از چند ساعت در یک روز کاری رسیده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در این رابطه اعلام کرد: سایر نرم افزارهای طراحی شده همچون سیستم انبار، سیستم دارائیهای نا مشهود، سیستم انبار اسقاط و مازاد، سیستم املاک و همچنین سیستم تدارکات مستقر در معاونت های مختلف ستاد مرکزی که از طریق اتصال مستقیم به امور مالی و بررسی امکان تامین اعتبار درخواست های واصله به تدارکات نسبت به چک نمودن موجودی انبارهای مختلف و محل تامین اعتبار و دیگر امور  اقدام می کند.


همچنین سیستم چک لیست رسیدگی به اسناد مالی  به عنوان نمونه ای کاملا هوشمند قابلیت دریافت تجربیات کلیه حسابداران خبره و حرفه ای بخش دولتی را داشته و قابلیت استفاده در کل کشور را خواهد داشت. در صورت استقرار این سیستم معنی و مفهوم چارت سازمانی و پست سازمانی تعریف شده برای افراد از بین خواهد رفت چرا که دانش افراد در سیستم تعبيه و طراحی شده و این سیستم به صورت هوشمند بحث مالی کشور را مدیریت خواهدکرد.
دکتر حسنی در بعد تأثیرات این اقدامات عنوان کرد: استقرار سامانه‌های فوق‌الذکر نیاز به مراجعه حضوری از طرف دانشگاه‌های وابسته وزارت بهداشت و همچنین شرکت‌های طرف قرارداد با وزارت بهداشت برای پیگیری امور مرتبط را مرتفع کرده است بطوريكه مراجعه حضوري حدود 80% كاهش پيدا كرده است و گزارش مكاتبات كه حدود 45 روز طول مي كشيد اكنون به حدود 5 دقيقه رسيده است. این موضوع علاوه بر کاهش هزینه‌های مستقیم مربوط به مراجعه افراد از سراسر کشور، در ستاد مرکزی سالانه از مصرف بیش از 150.000 برگ کاغذ مربوط به مکاتبات مالي و هزینه‌های مرتبط با آن جلوگیری می کند. اضافه بر موارد مذکور، سرعت دسترسی مدیران ستادی وزارت بهداشت و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را به گزارشات مالی شفاف، بایستی به تأثیرات این اقدامات افزود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب پیشنهادی به شما

سایر مطالب پیشنهادی به شما

تماس با ما

خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: